۰

WiTriciy در یک قدمی تبدیل به استاندارد شارژ خودروهای الکتریکی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۷
WiTriciy در یک قدمی تبدیل به استاندارد شارژ خودروهای الکتریکی

آی‌تی‌من- به این ترتیب بیش از 1500 پتنت مرتبط با شارژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی در اختیار وی‌تریسیتی قرار می‌گیرد و احتمال می‌رود که این قرارداد، سیستم شارژ غیرتماسی وی‌تریسیتی را به استاندارد صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل کند.

سیستم WiTricity مبتنی بر صفحه‌ای است که روی زمین قرار می‌گیرد و با ایجاد یک میدان مغناطیسی، باتری خودرو الکتریکی را شارژ می‌کند.

این شرکت در سال 2016 اعلام کرد که در همکاری با GM نمونه اولیه این سیستم شارژ را در پارکینگ‌ها و گاراژهای عمومی نصب می‌کند. این سیستم می‌تواند با توان 7.7 کیلووات و 11 کیلووات خودرو را شارژ کند. این شرکت پس از آن موافقت‌نامه‌های ارایه مجوز را با تویوتا و شرکت Delphi منعقد کرد و فاکسکان و اینتل نیز به جمع سرمایه‌گذاران WiTricity پیوستند.

کوالکام، در سال 2011 میلادی، Halo را در قالب یه قرارداد چند میلیون دلاری از دانشگاه اوکلند خریداری کرده بود. Halo هم اکنون به عنوان زیرساخت سیستم شارژ متحرک خودرو الکتریکی (DEVC) کوالکام مورد استفاده است. در این سیستم خودروهایی که به چندین سنسور Halo مجهزند با کمک سخت‌افزاری که در جاده جاسازی شده، در حال حرکت شارژ می‌شوند.

کوالکام این سیستم را آینده شارژ خودروهای خودران می‌داند.

 
مرجع : VentureBeat
کد مطلب : ۲۷۱۲۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما