۰

هواوی به نیوزلند: تحریم کردن ما مثل تحریم کردن تیم راگبی خودتان است

تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۴
هواوی به نیوزلند: تحریم کردن ما مثل تحریم کردن تیم راگبی خودتان است

 آی‌تی‌من- به گزارش گاردین، هواوی یک تبلیغ تمام صفحه را در یکی از روزنامه‌های نیوزلند منتشر کرده که می‌گوید: ممنوع الفعالیت کردن هواوی در این کشور مانند کنار گذاشتن تیم قدرتمند راگبی این کشور با نام «All Blacks» است.

سه ماه پس از آنکه توسعه شبکه‌های نسل پنجم در استرالیا ممنوع شد، هواوی در حال تجربه شکست دیگری در این قاره از سوی نیوزلند است. آژانس اطلاعاتی این کشور اعلام کرده است که به دلیل نگرانی در خصوص امنیت ملی از تجهیزات 5G هواوی که پیش‌تر توسط اپراتور Spark  در این کشور نصب شده بود، استفاده نخواهد کرد.

اسپارک یکی از بزرگترین اپراتورهای نیوزلند به حساب می‌آید و اولین شرکتی بود که قصد داشت نسل جدید تکنولوژی ارتباطات را پیاده‌سازی کند. ژنرال اندرو هامپتون، مدیر امنیت ارتباطی دولت نیوزلند، گفته است که یک خطر امنیتی جدی در شبکه شناسایی شده است.

هواوی و سخنگوی وزارت خارجه چین، گنگ شوانگ چند ماه پیش نسبت به این موضوع ابراز نگرانی و خاطر نشان کردند که بیش از 20 قرارداد  5G تا به حال در سراسر جهان امضا شده است و هیچ موضوعی برای نگرانی در این رابطه وجود ندارد. هواوی در حال توسعه شبکه‌های ارتباطی کشور نیوزلند از زمان ورود تکنولوژی نسل چهارم به تجهیزات مخابرانی است و 400 میلیون دلار نیوزلند یعنی در حدود 270 میلیون دلار از این پروژه درآمد کسب کرده است.

حال هواوی طی این تبلیغ گفته است که فاصله زیادی تا استفاده گسترده از فناوری  5G وجود ندارد و این قضیه می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای این کشور باشد. اما ممنوعیت حضور هواوی در این کشور باعث جلوگیری از چنین فرصتی می‌شود. در همین راستا، اداره امنیت ملی ارتباطات نیوزلند با دستور اداره جاسوسی این کشور به صورت موقت از استفاده از تجهیزات هواوی به خاطر خطرات امنیت ملی منع شده است.

این در حالی است که مدتی است که آمریکا با راه انداختن کمپینی بین‌المللی از دستیابی شرکت‌های مخابراتی چینی به زیرساخت‌های ارتباطی خود جلوگیری کرده است. در همین راستا، اتحادیه اروپا هم در حال تدوین لایحه‌ای برای تحریم تجهیزات شبکه هواوی در زیرساخت‌های ارتباطی 5G این اتحادیه است. 
 
مترجم : نسترن صائبی
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۱۳۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما