۰
با حضور اهالی منطقه و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

صبانت از پروژه FTTC در پردیس رونمایی کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۴
صبانت از پروژه FTTC در پردیس رونمایی کرد
 
آی‌تی‌من- در ابتدای این مراسم  که در فاز 8 شهرستان پردیس برگزار شد، احمد بیدآبادی، مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های نداگسترصبا (صبانت) به بیان تاریخچه و توانمندی‌های شرکت صبانت پرداخت.
 
وی با بیان اینکه شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا در سال 1382 به عنوان عضوی از گروه شرکت‌های پرورش داده‌ها آغاز به کار کرده است، گفت:  این شرکت در نخستین مرحله، با دریافت پروانهPAP (نقاط دسترسی انتهایی) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام به ایجاد بستری برای ارائه‌ خدمات باند پهن (Broadband) در سراسر کشور کرد و سپس در راستای دستیابی به اهداف خود در خصوص ارتقای سطح کیفی خدمات ارتباطی و اطلاع‌رسانی کشور، نخستین بار در ایران از فن‌آوری ADSL به منظور برقراری ارتباط پرسرعت میان تهران و دیگر شهرستان‌ها بهره گرفت و در مدت‌زمان کوتاهی به تقریب سراسر ایران را پوشش داد از همین رو صبانت یکی از باسابقه ترین و پیشروترین اپراتورهای ثابت به شمار می‌آید.

 
بیدآبادی افزود: صبانت در راستای توسعه فعالیت‌های خود در سال 1394 موفق به دریافت پروانه FCP یا پروانه بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد که ارائه هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه‌ موضوع پروانه، مستقل از فناوری از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت، دسترسی به شبکه‌ ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، توزیع و فروش پهنای باند اینترنت، شبکه‌های اختصاصی، ارائه خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده‌های انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده را امکان‌پذیر می‌سازد. به گفته وی، در پی دریافت این مجوز، شبکه دسترسی به اینترنت و شبکه تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری در فاز 6 پرند و مسکن مهر زنجان و هم اکنون پروژه FTTC برای 38 هزار واحد مسکونی در فازهای 5 و 8 شهرستان پردیس راه‌اندازی شده که دسترسی به سرعت تا 100 مگابیت در ثانیه را با بهره‌گیری از فناوری VDSL ممکن می‌کند.
 
وی سپس به معرفی سرویس‌های مختلف صبانت پرداخت و گفت: این سرویس‌ها شامل xDSL (ارایه سرویس اینترنت روی بستر سیم مسی)، FTTX (ارایه اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری)، Wireless (ارایه سرویس اینترنت بی‌سیم روی فرکانس‌های آزاد و دارای لایسنس)، VPN (برقراری ارتباط بین نقاط و دفاتر مختلف بنگاه‌های اداری و تجاری)، Telephone (ارایه سرویس تلفن ثابت و VoIP) و  IP BPX (ارایه سرویس‌های مرکز تماس به دفاتر بنگاه‌های اداری و تجاری) می‌شود.
 
به گفته بیدآبادی، از جمله سایر محصولات و خدمات صبانت می‌توان به مواردی همچون VOD (سرویس ویدیوی درخواستی و خدمات محتوایی)، Co-location (اشتراک فضا جهت ایجاد مراکز داده و میزبانی وب) و اینترنت چیزها (IoT)، راهکارهای  و پروژه‌های خاص  و آنتی ویروس اشاره کرد.
 
مدیرعامل صبانت همچنین اعلام کرد که به زودی خدمات هوشمندسازی و ارایه سرویس‌های IoT به عنوان باندل با خدمات اینترنت شرکت ارایه خواهد شد. وی توضیح داد که فاز آزمایشی ارایه خدمات هوشمندسازی منازل و کشاورزی هوشمند از طریق اینترنت چیزها به پایان رسیده و در نیمه دوم سال آینده این خدمات به صورت تجاری ارایه خواهد شد.
 
وی حمایت از استارتاپ‌ها را به عنوان یکی از ماموریت‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: در این رستا توسعه سامانه رایبد (RAAIBOD)، سامانه استعلام بهای «هاب‌کو» و سوپرمارکت آنلاین «فن‌آسان» با حمایت صبانت انجام شده است.
 
به گفته بیدآبادی، این شرکت بیش از 3500 نماینده فروش و یکصد دفتر با بیش از 700 کارشناس در سرتاسر کشور دارد و موفق به ایجاد بیش از 20 هزار فرصت شغلی در این زمینه شده است.
 
وی با بیان اینکه شرکت انتقال داده‌های داده گستر صبا تا کنون 6هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام داده است، گفت: طبق برنامه در دو سال آینده 3 هزار میلیارد ریال دیگر برای توسعه فناوری‌ها و خدمات سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.
 
وی سپس به تشریح اقدامات انجام شده در زمینه FTTC پرداخت و گفت: این پروژه را در فاز 8 پردیس و در مجموعه بلوط با انجام 2 کیلومتر فیبرکشی انجام شده و به تدریج و با دریافت تضاضا، برای کل شهرستان پردیس عملیاتی می‌شود.
 
گفتنی است که صبانت علاوه بر اینترنت پرسرعت ثابت، خدماتی همچون صبافون، صباتل و تلفن سازمانی را نیز برای مشترکان فراهم کرده است.
 
به گفته بیدآبادی، در قالب این پروژه خدماتی از جمله اینترنت فوق سریع (تا 100 مگابیت)، خدمات NGN و ویدیو قابل ارایه است. همچنین برای تکمیل پروژه نیاز به انجام 20 کیلومتر فیبرنوری و نزدیک به 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری است. این پروژه برای 85 نفر اشتغال مستقیم و 260 نقر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.
 
در ادامه این مراسم، افتتاح پروژه اینترنت پرسرعت FTTC و تست سرعت آن با حضور رییس سازمان تنظیم مقررات انجام شد که در تست با شرایط واقعی سرعت دانلود 79.67 و آپلود 54.31 به دست آمد.

 
رییس رگولاتوری: موانع را از پیش پای شما برمی‌داریم
حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های صبانت، با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه، باید برای 80 درصد خانوارهای کشور، سرعت دسترسی حداقل 20 مگابیت در ثانیه فراهم شود، گقت: ماهیت این سرویس به گونه‌ای است که باید به سوی شبکه‌های ثابت پرسرعت رفت و این توسعه قابل دستیابی نیست مگر با تلاش شرکت‌های بخش خصوصی و اپراتورهای FCP.
 
وی سرمایه‌گذاری صبانت در منطقه نوساز پردیس را خبر خوشایندی دانست و گفت: صبانت یکی از شرکت‌های برتر در بین 17 دارنده مجوز FCP است که سرمایه‌گذاری‌های آن هم کاملا خصوصی و بدون وابستگی و بر اساس علاقه به توسعه فاواست و من بشخصه شاهد بوده‌ام که مدیران این شرکت برای ارایه سرویس‌ها تلاش بسیاری می‌کنند.
 
وی با ابلاغ تقدیر و تشکر از جانب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با همین انگیزه به پیش بروید و ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که موانع را از پیش پای شما برداریم.
 
در پایان مراسم نیز که با حضور اهالی منطقه و مسوولان و کارکنان شرکت عمران پردیس انجام شد، رییس سازمان  تنظیم مقررات از تاسیسات نصب شده این پروژه بازدید کرد.
 
FTTC چیست
اصطلاحی برای ساختار شبکهٔ پهن‌باند است که از فیبر نوری برای تأمین بخشی از اتصال مورد نیاز در ارتباطات نهایی (last mile) تا محل کافوی مخابراتی استفاده می‌کند و ارتباط از کافو تا محل مشترک از طریق سیم مسی انجام می‌شود. به دلیل ظرفیت بیش‌تر کابل‌های نوری در حمل دیتا نسبت به کابل‌های مسی به خصوص در مسافت‌های طولانی‌تر، شبکه‌های تلفنی مسی در حال جایگزین شدن با فیبر هستند.


 
کد مطلب : ۲۷۱۳۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما