۰
ایران در رده نوزدهم در میان 230 کشور

کدام کشورها ارزان‌ترین اینترنت موبایل را دارند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲
کدام کشورها ارزان‌ترین اینترنت موبایل را دارند
 
آی‌تی‌من- این تحلیل را وب‌سایت Cable.co.uk با بررسی بسته‌های مختلف اینترنت موبایل در هر کشور انجام داده است. بر اساس این بررسی که در قالب یک نقشه تعاملی هم ارایه شده، میانگین هر گیگابایت اینترنت موبایل در ایران 1.28 دلار یا 5387 تومان برآورد شده است. البته به نظر می‌رسد که در این بررسی قیمت دلار 4200 تومان دلار دولتی در نظر گرفته شده است و با احتساب هر دلار 13700 تومان، اینترنت واقعی ایران گران‌تر از این حرف‌ها خواهد بود. اما از آنجا که این بررسی به دلار انجام شده، کشورمان جایگاه خوبی به دست آورده است.

البته در این تحلیل، قیمت 36 بسته مختلف اینترنت موبایل در ایران بررسی شده که قیمت آنها بین 38 سنت تا 4.75 دلار متفاوت بوده است.

اما بر اساس این فهرست، کشور هندوستان دارای ارزان‌ترین اینترنت موبایل در جهان است و ارزان‌ترین اینترنت در این کشور به دو سنت به ازای هر گیگابایت می‌رسد در حالی که میانگین قیمت اینترنت موبایل در این کشور در حدود 26 سنت است.

پس از هندوستان، دو کشور قرقیزستان و قزاقستان رده‌های دوم و سوم ارزان‌ترین اینترنت موبایل را در اختیار دارند، اوکراین چهارم است و دو کشور آفریقایی روآندا و سودان در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفته‌اند.

اگرچه نام دو کشور آفریقایی در میان ارزان‌ترین‌ها دیده می‌شود؛ اما انتهای جدول، یعنی گران‌ترین اینترنت موبایل هم در اختیار آفریقایی‌هاست؛ جایی که زیمبابوه با میانگین قیمت باورنکردنی 75.2 دلار به ازای هر گیگابایت اینترنت موبایل رتبه آخر را اشغال کرده است. ارزان‌ترین اینترنت موبایل در این کشور 12.5 دلار (به دلار 4200 تومانی حدود 52500 تومان) به ازای هر گیگابایت آب می‌خورد. گینه استوایی هم با میانگین قیمت 65.83 دلار به ازای هر گیگابایت، در جدول ارزان‌ترین‌ها یکی مانده به آخر است.

این بررسی نشان می‌دهد که کشورهای آسیایی تقریبا اینترنت موبایل ارزان‌تری دارند؛ به نحوی که از میان 20 کشور اول، ده‌تای آنها آسیایی هستند. به ویژه در شرق آسیا این آمار بهتر است. مثلا در سریلانکا، مغولستان و میانمار قیمت متوسط هر گیگ اینترنت موبایل زیر یک دلار است. اما نکته جالب در میان کشورهای آسیایی، کره جنوبی است. این کشور که دارای یکی از پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان است، با قیمت 15.12 دلار به ازای هر گیگابایت اینترنت در رده 201 قرار گرفته است. چین و ژاپن نیز به ترتیب رده‌های 165 و 154 را در اختیار دارند و جزو کشورهای نسبتا گران از نظر قیمت اینترنت موبایل محسوب می‌شوند.

در منطقه خاورمیانه اما، ایران پس از رژیم اشغالگر قدس دومین اینترنت ارزان را در اختیار دارد.

در اروپا نیز ارزان‌ترین اینترنت موبایل را می‌توان در فنلاند (1.16 دلار به ازای هر گیگابایت) یافت. ایتالیا و اتریش هم نسبتا ارزان هستند ولی انگلستان با قیمت متوسط 6.66 دلار به ازای هر گیگ، آلمان (6.96 دلار)، هلند (7.99 دلار) و بلژیک (12.30 دلار) برای کاربران اینترنت موبایل کشورهای گرانی محسوب می‌شوند. در این قاره، سوییس با میانگین قیمت 20.22 و جایگاه 212 گران‌ترین اینترنت موبایل را دارد.

قیمت اینترنت موبایل در آمریکا هم بسیار بالاست. این کشور با قیمت متوسط 12.37  دلار به ازای هر گیگابایت اینترنت موبایل، در میان 230 کشور جایگاهی بهتر از 182 به دست نیاورده  است.

Cable.co.uk که این بررسی را انجام داده یک شرکت ارایه خدمات پهن‌باند، تلویزیون و تلفن است که برای انجام این تحقیق، بیش از 6000 بسته اینترنت را در کشورهای مختلف بررسی کرده است. در این محاسبه، قیمت اینترنت موبایل با ارز رایج هر کشور استخراج شده و بعد با توجه به نرخ تبدیل رسمی، به دلار محاسبه شده است.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۳۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما