۰
دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد:

تشکیل مراکز پیگیری مشکلات بیمه استارتاپ‌ها در همه استان‌های کشور

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۰
تشکیل مراکز پیگیری مشکلات بیمه استارتاپ‌ها در همه استان‌های کشور

آی‌تی‌من- ابوالحسن فیروزآبادی در آیین انتخاب وب سری و فیلم کوتاه جشنواره کودک‌آنلاین گفت: با توسعه فضای مجازی و شکل گرفتن تحول و اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای نوپا لازم است بسیاری از ساختارها، مقررات و قوانین مورد تجدیدنظر قرار بگیرند که متاسفانه متناسب با سرعت تحولات در کشور، با تصمیم‌گیری و در حقیقت کمک به توسعه این فضا در کشور مواجه نیستیم.

وی افزود: در فضای مجازی، کودکان و خردسالان که جمعیت بزرگ 13 میلیونی را تشکیل می‌دهند با حجم بزرگی از تصور و نگاه کارتونی به دنیا، زندگی را شروع می‌کنند و به تدریح از پلتفرم‌ها آموزش می‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنند و با سیمیلاتورهای فضای مجازی وارد بازار کار می‌شوند.

فیروزآبادی این زنجیره را بسیار پیچیده دانست و گفت: این زنجیره پیچیده توسط کمپانی‌های بسیار بزرگ و قدرتمندی در دنیا در حال مدیریت کردن و بدست آوردن بازار است چراکه در این حوزه بازارها فاقد مرز هستند و  بدون اجازه دولت ها می توان آنها را فتح کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با طرح این سوال که چه باید کرد، ادامه داد: از یک سو با بازار جهانی مواجهیم که در حال تولید بازی، سرگرمی، آموزش و فیلم و انواع خدمات است و از سوی دیگر اگر فقط مصرف کننده باشیم به تدریج توانایی و قدرت اقتصادی، قدرت نقش داشتن در جهان که همان داشتن زندگی خوب و راحت است را از دست می‌دهیم.

وی بیان اینکه قطعا باید اقداماتی مثل امشب(جشنواره کودک‌آنلاین) صورت بگیرد، افزود: در این حوزه البته نواقص زیادی داریم و کیفیت کارهای خارجی بسیار بهتر است چراکه زودتر از ما شروع کردند و به تکنولوژی نزدیک تر بودند و تکنولوژی از خاستگاه آنها برای تامین نیازشان برآمده اما وقتی تکنولوژی وارد سرزمین ما می شود باید بومی شود و البته با باید ها و نبایدها مواجه می شویم.

فیروزآبادی با بیان اینکه برای بومی شدن باید متخصصانی در حوزه های مختلف جامعه شناسی، انسان شناسی، فرهنگ و روانشناسی و مسایل مختلف را داشته باشیم که با بخش خصوصی ما ترکیب شوند، اظهار کرد: متاسفانه بخش خصوصی در کشور بسیار نحیف است و با کمپانی های بزرگ هالیوودی قابل قیاس نیستند و رقابت با آنها بسیار کار سختی است اما خوشبختانه عامل تعیین کننده به مغزافزار و قدرت خلاقیت یک ملت وابسته است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه امیدواریم این جریانی که در کشور ما شروع شده، جریان قدرتمندی شود گفت: خوشبختانه در تهیه اپلیکیشن‌ها و شکل گرفتن پلتفرم ها و شکل گرفتن کسب و کارهای دیجیتال در منطقه سرآمد هستیم و امیدواریم دولت و حکومت موانع را کمتر و فضا را سالم تر و مناسب‌تر کند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم تا در شورای عالی فضای مجازی فضا را فراهم کنیم، گفت: اخیرا برای حل مشکلات بیمه تامین اجتماعی قرار شد در همه استان ها مرکزی مخصوص کسب و کارهای فضای مجازی ایجاد شود که با تعریف حدود 31 شغل از مشاغل فضای مجازی، آنها از معافیت بیمه پیمان برخوردار شدند.

وی افزود: همچنین کارگروهی تشکیل شد تا با کلیه ذی‌نفعان این حوزه شامل اتحادیه ها، صنوف، وزارتخانه های مربوطه و مرکز ملی فضای مجازی مشکلاتی که در حوزه بیمه تامین اجتماعی وجود دارد را برطرف کنند.

 
کد مطلب : ۲۷۱۴۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما