کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامانه همتا و گمرک به هم وصل می‎شوند

فارس , 21 اسفند 1397 ساعت 19:30

دریافت مستقیم کد فعال‌سازی گوشی مسافری پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه سریال دستگاه در گمرک به زودی پس از اتصال گمرک به همتا امکان‌پذیر می‌شود.



آی‌تی‌من- در حال حاضر دارندگان گوشی مسافری برای رجیستر کردن این گوشی‌ها باید در سایت گمرک عوارض گوشی را پرداخت و سپس در سایت همتا نیز گوشی خود را ثبت کنند.

این در حالی است که چندی پیش تغییراتی در روند ثبت گوشی مسافری در سایت گمرک و سایت همتا ایجاد شد، اما طبق آخرین تغییرات، روش فعلی، ثبت گوشی در هر دو سایت گمرک و همتا است. 

بنابر تازه‌ترین اطلاع‌رسانی کمیته اجرای طرح رجیستری، قرار است با اتصال سامانه‌های گمرک و همتا، مسافر دیگر نیاز به ثبت اطلاعات گوشی در سایت همتا نداشته باشد و تنها ثبت گوشی در سامانه گمرک کفایت کند. 

بنابراین اطلاعیه، پس از اتصال سامانه‌های گمرک و همتا، مسافر می‌تواند پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه سریال دستگاه در گمرک، به صورت آنی کد فعال‌سازی را از طریق پیامک دریافت کند و با این کد فعال‌سازی، دستگاه برای سیم‌کارت او فعال خواهد شد.

با پیاده‌سازی کامل این خدمت، مسافر دیگر منتظر نمی‌ماند که اطلاعات گوشی به صورت دوره‌ای و در قالب فایل از گمرک به همتا انجام شود و کد فعال‌سازی از طرف همتا برای او پیامک شود. 

قرار است فرآیند پیاده‌سازی این خدمت در آینده‌ای نزدیک اعلام شود.

 


کد مطلب: 271474

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271474/سامانه-همتا-گمرک-هم-وصل-می-شوند

ITMen
  https://www.itmen.ir