کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت پهپادی که مانند حشره بال می‌زند + ویدیو

24 اسفند 1397 ساعت 17:37

مترجم : نسترن صائبی

یک مخترع فرانسوی یک پهپاد طراحی کرده که کاملا شبیه به حشره است و همانند حشره نیز بال می‌زند. این مخترع هفته پیش توانست در سایت کی‌استارتر برای توسعه و تجاری‌سازی پهپادش اعانه جمع‌آوری کند.


 
آی‌تی‌من- بنا به گزارش دیجیتال ترندز،این روبات پرنده که متافلای (MetaFly) نام دارد، ساختاری شبیه به حشرات دارد و مخترع آن توانسته است ۱۸۷ هزار دلار کمک مالی از سوی هزار و 850 نفر برای آن جمع‌آوری کند.

این پهپاد یا روبات‌ پرنده برخلاف پهپادهای تجاری معمولی که از پیشران‌ها برای بلند شدن از زمین استفاده می‌کنند، از بال‌هایش برای پرواز استفاده می‌کند.

متافلای مثل زنبورها که الگوی طراحی‌اش بوده‌اند، با بال زدن‌های مداوم از زمین بلند می‌شود و یا سرعت بال‌های خود را کم می‌کند تا بتواند روز زمین بنشیند. همچنین می‌تواند مثل پرندگان با باز نگه داشتن بال‌هایش مسیر خود را ادامه دهد. با کمک چنین مکانیسم ساختاری، متافلای وزن بسیار کمی دارد و در عین حال از مانورپذیری بالایی نیز برخوردار است.

ادیون ون رویمبکه، مخترع متافلای در این مورد می‌گوید: این روبات پرنده امکان کشف و تجربه پروازی بی‌نظیر را فراهم آورده است و در مقایسه با پهپادها و مدل‌های کنونی سطحی قابل توجه از هیجان را به کاربران و کسانی که پرواز آن را تماشا می‌کنند، هدیه می‌دهد.

وی می‌افزاید: متافلای با کمک فناوری کنترل از راه دور دو کاناله کنترل می‌شود که به آن امکان می‌دهد هم در محیط باز و هم در محیط بسته به راحتی مسیر خود را طی کند. به گفته وی، یک کنترل کننده ماهر می‌تواند به راحتی این روبات پرنده را چه در محیط بیرون و چه در اتاق خانه به پرواز درآورد، اما با این حال باید مراقب باشد که به دیوار یا موانع دیگر برخورد نکند. زیرا این سیستم، مکانیسمی برای جلوگیری از برخورد با مانع ندارد. البته در صورت وقوع برخورد یا سقوط، به دلیل بهره‌گیری از مواد الاستیک و منعطف در ساختار بدنه این ربات، خوشبختانه صدمه چندانی به آن وارد نمی‌شود.

گفتنی است که متافلای می‌تواند با هر ۱۲ دقیقه شارژ تا هشت دقیقه پرواز کند و سرعتش را به ۱۱ متر بر ساعت برساند. کنترل از راه دور آن به صورت بی‌سیم انجام می‌شود و بردی به اندازه ۱۰۰ متر دارد.

از آنجا که متافلای برای پرواز کردن فقط روی بال‌هایش متمرکز است، به موتور یا باتری بزرگ نیاز ندارد و همین امر موجب شده که وزنش در مقایسه با پهپادهای معمولی بسیار سبک‌تر شود. البته مکانیسم طراحی آن به گونه‌ای است که دوام بالایی داشته باشد. همانطور که گفته شد این دستگاه از مواد الاستیک ساخته شده، به علاوه بر اینکه ضربه‌گیرهای جلو و عقب برای آن تعبیه شده تا در صورت برخورد خیلی صدمه‌ای نبیند.

فناوری به کار رفته در متافلای حاصل پنج دهه کار و تحقیق رویمبکه، مهندس هواپیما است که تجربه بسیار خوبی در توسعه پهپادهای الهام گرفته از محیط زیست دارد. گفتنی است که وی در سال ۲۰۱۴ نیز یک پرنده بیونیک ساخت که در آن زمان حدود ۱۷۱ هزار و ۵۰۰ دلار کمک مالی دریافت کرد.
 
دانلود ویدیو_720p
تماشای ویدیو در آپارات


 


کد مطلب: 271497

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271497/ساخت-پهپادی-مانند-حشره-بال-می-زند-ویدیو

ITMen
  https://www.itmen.ir