کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوشی‌های شیائومی در معرض خطر هک

18 فروردين 1398 ساعت 12:14

مترجم : ساحره چمنی

کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده‌اند که مرورگر MI browser  که به صورت پیش فرض روی گوشی‌های شیائومی نصب شده، به هکرها اجازه دسترسی و نفوذ به اطلاعات کاربران را می‌دهد.



آی‌تی‌من- این روزها که امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، بسیاری از متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری در تلاشند تا با بررسی کردن گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی از برندهای گوناگونی که در بازارهای جهانی موجود هستند، از آسیب‎پذیری و ضعف‌های امنیتی آنها آگاه و مطلع شده و به برطرف کردن آن بپردازند.

به تازگی گروهی از کارشناسان از حفره‌های امنیتی جدیدی پرده‌برداری کرده‌اند که نشان می‌دهد مرورگر اینترنتی MI browser که به صورت پیش‌فرض روی گوشی و محصولات شرکت چینی شیائومی نصب شده و همچنین مرورگر اینترنتی Mint browser که برای سایر گوشی‌های اندرویدی در فروشگاه آنلاین گوگل‌پلی وجود داشته، به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌داده است تا به اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانشان دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارشی که در سایت هکرنیوز آمده است، به گفته آنها، این امر به شدت امنیت سایبری و حریم شخصی کاربران مرورگرهای مذکور و همچنین محصولات شیائومی را به چالش کشانده و زیر سوال خواهد برد چراکه هکرها و افراد ناشناس قادر خواهند بود با استفاده از این آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود به تمامی اطلاعات و داده‌های مورد نظر خود دستیابی پیدا کنند.

این کارشناسان بدین ترتیب خطاب به کاربران گوشی‌های شیائومی توصیه کرده‌اند که تا زمان ارایه به‌روزرسانی امنیتی از سوی شرکت شیائومی و برطرف شدن کامل مشکل مربوطه صبر کرده و تا حد امکان از اپلیکیشن و مرورگر اینترنتی مربوطه استفاده نکنند و در صورت لزوم آن را uninstall کنند.

 


کد مطلب: 271556

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271556/گوشی-های-شیائومی-معرض-خطر-هک

ITMen
  https://www.itmen.ir