کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آذری جهرمی در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی 2019:

تحریم‌های غیرقانونی یک اقدام تروریستی اقتصادی است

وزارت ارتباطات , 20 فروردين 1398 ساعت 22:35

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان تحریم‌های غیرقانونی را یک اقدام تروریستی اقتصادی دانست و گفت: اقدامات یکجانبه اجباری که در مورد برخی کشورها انجام شده است، نمونه بارزی از نقض حقوق بشر و توسعه پایدار محسوب می شود.


 
آی‌تی‌من- به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی 2019 که در ژنو سوییس در حال برگزاری است، گفت: با توسعه خدمات دولت الکترونیکی تلاش کرده‌ایم که کارایی، دسترس‌پذیری، شفافیت و پاسخگویی را در بخش دولتی تسهیل کنیم بطوری که دولت ایران در حال حاضر 201 خدمت دولتی عمومی و 734 خدمت تخصصی از خدمات بخش قضایی و کشاورزی گرفته تا آموزش، سلامت و فرهنگ را به صورت الکترونیکی ارایه می‌دهد.

وی با اشاره به انجام بیش از 350 میلیون تراکنش در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند (GSB) در سال گذشته، افزود: در حال حاضر 44 نهاد از جمله بانک مرکزی، پلیس، صنعت و ... خدمات شان را در بستر GSB ارائه می‌دهند که تعداد این تراکنش‌ها فصل به فصل افزایش داشته و بیشترین میزان آن در فصل زمستان بوده است.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه دسترسی آزاد به اطلاعات، دیگر وجه مهم برای ماست، چرا که سبب اطمینان از شفافیت و جلوگیری از فساد خواهد شد، اظهار کرد: هدف شماره 17 توسعه پایدار نیاز به توجه بیشتر جوامع بین‌المللی دارد. چراکه صلح و توسعه پایدار به هم وابسته هستند و غفلت از هرکدام، جهان را به مکانی ناامن تبدیل خواهد کرد. بنابراین همه کشورها باید با یکدیگر برای رسیدن به این هدف همکاری داشته باشند.

آذری جهرمی با بیان اینکه تحریم‌های یکجانبه برخی کشورها دربردارنده تهدید بزرگ‌تری برای اهداف توسعه پایدار است، تصریح کرد: اقدامات یکجانبه اجباری که در مورد برخی کشورها انجام شده است، نمونه بارزی از نقض حقوق بشر و همچنین توسعه پایدار محسوب می‌شود. بنابراین به عنوان یک جامعه بین‌المللی نیاز به ایجاد مکانیزمی داریم که به برخی کشورهای مشخص اجازه ندهد از توسعه تکنولو‌ژی‌شان به عنوان ابزاری برای تمرین قدرت در مقابل دیگران استفاده کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کشور من اکنون تحت فشار شدیدترین تحریم‌هاست، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها به صورت مستقیم کسب و کارهای میلیون‌ها شهروند ایرانی را تحت تاثیر قرارداده، به نحوی که آنها را از دسترسی به خدمات تحت وب و اپلیکیشن‌هایی که توسط تامین کنندگان جهانی ارایه می‌شود و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محروم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما این تحریم‌های غیرقانونی را به عنوان یک اقدام تروریستی اقتصادی تلقی می‌کنیم، افزود: ایران تمایل به همکاری با تمام جامعه بین‌الملل به طور خاص همسایگان خود درمنطقه جهت تسهیل و توسعه ارتباطات کسب و کار با کسب و کار (B2B) و کسب و کار با مشتری (B2C) در جنوب غرب آسیا و فراتر از آن را دارد و ما با وجود تمامی چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، مسیرمان را به منظور تحقق اهداف‌مان همراه با خوشبینی و اعتماد بنفس ادامه خواهیم داد.


کد مطلب: 271610

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271610/تحریم-های-غیرقانونی-یک-اقدام-تروریستی-اقتصادی

ITMen
  https://www.itmen.ir