۰
با تصویب هیات وزیران؛

تعرفه‌های جدید گمرکی سال 98 اعلام شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۱
تعرفه‌های جدید گمرکی سال 98 اعلام شد

آی‌تی‌من- هیات وزیران در آخرین جلسه سال 1397، جداول مرتبط با اصلاح و تعیین میزان حقوق گمرکی و سود بازرگانی در سال 1398 را تصویب کرده بود. امروز گمرک ایران طبق مصوبه هیات وزیران، تغییر، اصلاح و حذف 528 ردیف تعرفه گمرکی در سال جاری را اعلام و ابلاغ کرد. براساس مصوبه هیات وزیران در سال‌جاری طبقات تعرفه‌ای همانند سال گذشته ۸ طبقه و حداقل و حداکثر تعرفه دریافتی برای واردات کالا نیز به ترتیب ۵ و ۵۵ درصد تعیین شده است.
 
سیاست تجاری در سال ۹۸ از تثبیت مجدد طبقات و سقف تعرفه‌های واردات حکایت دارد. البته مقایسه تعداد ردیف‌های تعرفه‌‌ای در سال جدید با آنچه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال گذشته درج شده، نشان می‌دهد که ردیف‌های تعرفه‌ای ۴۹۷ مورد کاهش یافته و از
۱۰۲۵ردیف تعرفه به ۵۲۸ ردیف تعرفه تقلیل یافته است.

براساس جدول منتشر شده از ردیف‌های تعرفه‌ای، کف و سقف حقوق ورودی کالاها بدون تغییر مانده و همانند سال گذشته حداقل تعرفه دریافتی ۵ درصد و حداکثر ۵۵ درصد اعمال خواهد شد. از سوی دیگر تعداد طبقات تعرفه‌ای تغییری پیدا نکرده و رسته‌های مختلف کالایی در هشت طبقه ۵ درصد، ۱۰ درصد، ۱۵ درصد، ۲۰ درصد، ۲۶ درصد، ۳۲ درصد، ۴۰ درصد و ۵۵ درصد جانمایی شده است.

در بند دوم دستورالعمل هیات وزیران تصریح شده است که مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی ۵۲۸ ردیف تعرفه همراه با حذف، ایجاد، اصلاح شرح ردیف تعرفه و مندرجات در فصول کتاب مقررات صادرات و واردات سال جدید تعیین شده است که آیین‌نامه اجرایی آن از اول فروردین ماه ۹۸ قابل اجرا است.
 
کد مطلب : ۲۷۱۶۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما