۰
رگولاتوری به اپراتورهای موبایل ابلاغ کرد

ارسال روزانه بیش از ۵۰۰ پیامک ممنوع است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵
ارسال روزانه بیش از ۵۰۰ پیامک ممنوع است
 
آی‌تی‌من- براساس اعلام رگولاتوری، مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بر اساس مصوبه ۲۱ شورای عالی فضای مجازی و آئین‌نامه‌های مربوط به آن که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده، ارسال پیامک انبوه ممنوع است.

وی افزود: در مقررات تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه‌روز ۵۰۰ پیامک تعیین شده که اپراتورهای تلفن همراه از امروز آن را اجرایی می‌کنند.

حقی گفت: این تصمیم در راستای رسالت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت و حفاظت از حقوق مشترکان در حوزه ICT اجرایی شده است و این انتظار وجود دارد که رضایتمندی مشترکان را در پی داشته باشد.

براساس این گزارش وزارت ارتباطات تاکنون اقدامات مختلفی برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی و کاهش مزاحمت‌ها برای مردم در این حوزه انجام داده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد نارضایتی عمومی از پیامک‌ها همچنان ادامه دارد.

لغو دریافت پیامک‌های تبلغاتی با استفاده از کد *800# یکی از گام‌های مهم در این زمینه بود اما بلافاصله ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی راهکار جدیدی را برای دور زدن لیست سیاه ارسال پیامک پیدا کرده و با استفاده از شماره‌های شخصی و یکبار مصرف تبلیغات ارسال کردند.

این بار رگولاتوری از مردم خواست از ارسال‌کنندگان پیامک با شماره شخصی شکایت کنند و در این راه 120 هزار شماره را نیز مسدود کرد، اما ارزانی سیم‌کارت تلفن همراه باعث شده تا این روش هم با شکست مواجه شود چراکه ارسال‌کنندگان تبلیغات نیز هر بار از شماره جدیدی استفاده کنند و در عمل این اقدام رگولاتوری نیز بی فایده شد.

حالا به نظر می‌رسد تصمیم مهم‌تر و موثرتری در این حوزه گرفته شده و با هر سیم‌کارت تنها 500 پیامک در روز ارسال شود. استفاده از این کار در کنار مسدود کردن خطوط متخلف، شاید ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم را غیر عملی و غیر اقتصادی کند که باید منتظر نحوه اجرای این مصوبه و خروجی آن باشیم.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۶۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما