کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خسارت 30 میلیارد تومانی شبکه فیبر نوری در سه استان سیل‌زده

وزارت ارتباطات , 25 فروردين 1398 ساعت 22:32

معاون فنی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام اینکه برآورد خسارت سیل به زیرساخت‌های ارتباطی در سه استان ایلام، کرمانشاه و لرستان انجام شده است، گفت: بر اساس برآورد اولیه بیش از 30 میلیارد تومان خسارت به دلیل سیل و رانش زمین به شبکه فیبرنوری وارد شده است.



آی‌تی‌من- براساس اعلام وزارت ارتباطات اسماعیل رادکانی با تاکید بر اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه تعمیر و بازسازی فیبرها را تاکنون پرداخت کرده، افزود: عملیات اجرایی به زودی به پایان می‌رسد زیرا نیاز به برقراری ارتباطات قابلیت وقفه ندارد.

رادکانی با بیان اینکه در زمان وقوع سیل مدیریت بحران در استان‌های سیل‌زده موثر بوده است، تصریح کرد: همکاران ما عملکرد خوبی در این حوزه داشتند و علاوه بر قطعی‌های مکرر فیبر به دلایل فوق کمترین قطعی ارتباط و سرویس را داشتیم.

 معاون فنی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: برخی از قطعی‌های سرویس به خسارات وارده به شبکه‌های محلی و اپراتورها مربوط است.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت به جز قطعی چند ساعته سرویس در استان ایلام در سایر استان‌ها به دلیل وجود پروتکشن‌ها و مسیرهای جایگزین قطع ارتباط نداشتیم گفت: اتفاقی که در ایلام به لحاظ وسعت تخریب افتاد واقعا بی‌سابقه است.

رادکانی با بیان این که در حال حاضر قطع سرویس در هیچ استانی به دلیل مسیرهای جایگزین نداریم، گفت: در شهرستان پل دختر با توجه به قطع شدن شبکه‌های ارتباطی و فیبرنوری ما مسیری 380 متری را با کابل هوایی به کمک پهباد متصل کردیم و فیبر تاریک را نیز  برای افزایش کیفیت خدمات در اختیار مخابرات قرار دادیم.

بر اساس این گزارش، معاون فنی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و هیات همراه از هفته گذشته برای بررسی آخرین وضعیت شبکه ارتباطی سه استان سیل زده به ایلام،کرمانشاه و لرستان سفر کرد.

رادکانی ضمن بازدید مسیرهای فیبرنوری که بر اثر وقوع سیل قطع شده بود، آخرین وضعیت مراکز و ایستگاه‌ها و مشکلات فنی این نقاط مورد بررسی قرار داد.

بررسی مسیر کابل‌های فیبرنوری نقاط بحرانی مسیر دم زانوگه - بابازید و دم زانوگه - خرم آباد و نیز پروژه مهم و حساس ارتباط ۳۸۰ متری فیبر هوایی پل «بابازید» از جمله بازدیدهای این سفر بود.

همچنین هیات اعزامی با حضور در محل محورهای ارتباط فیبر B.B در مسیر آزاد راه خرم زال و فیبر آسیب دیده خرم آباد - دزفول را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

 


کد مطلب: 271662

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271662/خسارت-30-میلیارد-تومانی-شبکه-فیبر-نوری-سه-استان-سیل-زده

ITMen
  https://www.itmen.ir