۰

سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری اپل روی سرویس اشتراک بازی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری اپل روی سرویس اشتراک بازی
 
آی‌تی‌من- در اواخر ماه مارس گذشته، اپل ارایه سرویس Apple Arcade را اعلام کرد. آرکید سرویسی مبتنی بر حق اشتراک است که به کاربران اجازه می‌دهد روی آیفون، آی‌پد، مک و اپل تی‌وی، بازی‌های کامپیوتری را انجام دهند. از آن پس، اپل وعده ارایه 100 بازی اختصاصی را روی این پلتفرم داده که روی سرویس‌های مشابه یا سایر دستگاه‌های موبایل ارایه نمی‌شود.

اما به نظر می‌رسد  که عمل به این وعده برای اپل هزینه سنگینی در بردارد. گفته می‌شود که اپل به این منظور باید حدود 500 میلیون دلار هزینه کند.

منابع روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده‌اند که بسیاری از بازی‌هایی که اپل مشغول تهیه آنها برای این سرویس است، هزینه‌‌های میلیونی دارند.

البته معمولا ساخت بازی‌های ویدیویی هزینه بر است و در برخی موارد، تولید بازی برای کنسول‌های بازی یا کامپیوتر، به 200 میلیون دلار هم می‌رسد. اما شنیده‌ها حاکی است که بازی‌هایی که قرار است روی آرکید عرضه شود، از نوع بازی‌هایی است که معمولا کم خرج هستند. این بازی‌ها قرار است شبیه بازی‌های مستقل (ایندی) باشند که به دست تیم‌های کوچک‌تر تولید می‌شوند، نه بازی‌های پرخرج کمپانی‌های بزرگ.

اپل اعلام کرده که سرویس آرکید با بازی‌هایی از شرکت‌های آناپورنا اینتراکتیو، بوسا استودیوز، کارتون نتورک، فینجی، کونامی، لگو، سگا، جاینت اسکویید، کلای اینترتینمنت، میست‌واکر، اسنومن و Ustwo عرضه خواهد شد که فهرستی متنوع از استودیوهای بازی‌ساز است.
 
کد مطلب : ۲۷۱۶۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما