کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع مجلس:

وزارت‌خانه‌های ارتباطات و صمت درباره 600 هزار گوشی توقیفی در گمرک توضیح بدهند

خانه ملت , 28 فروردين 1398 ساعت 16:52

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت گوشی همراه حجم تقاضا در این بازار را کاهش داده است، گفت: در پی کاهش حجم تقاضا، تمایل شرکت‌های خارجی برای حضور در بازارهای ایران نیز کاهش پیدا کرد.



آی‌تی‌من- به گزارش خانه ملت، سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتشار برخی خبرها مبنی بر خارج شدن برندهای موبایل از بازار ایران، گفت: رجیستری و مشکلاتی که مسافران پس از واردات گوشی همراه با آن روبه‌رو هستند، همچنین برخورد نامناسب با واردکنندگان، چالش‌هایی که در مسیر تخصیص ارز برای واردات موبایل وجود دارد و نوسانات ارزی باعث افزایش قیمت موبایل شد.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس افزود: در پی کاهش حجم تقاضا، ممکن است تمایل شرکت‌های خارجی برای حضور در بازارهای ایران کاهش پیدا کند چرا که این شرکت‌ها بازار خود را در ایران از دست داده‌اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت گوشی همراه، توزیع نامناسب، طرح رجیستری و... بازار گوشی‌های دست دوم رونق پیدا کرده است.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه ۶۰۰ هزار گوشی همراه وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در گمرک توقیف شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش و توضیحی در این زمینه ارائه نکرده است.

زرآبادی ادامه داد: اگرچه ترخیص گوشی‌های موجود در گمرک نمی‌تواند تغییر و جهش چندانی در بازار ایجاد کند اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید توضیحات مناسبی درباره نحوه توزیع و سرانجام موبایل‌های توقیفی ارائه بدهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید سرانجام گوشی‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ مشخص شود.
 


کد مطلب: 271698

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271698/وزارت-خانه-های-ارتباطات-صمت-درباره-600-هزار-گوشی-توقیفی-گمرک-توضیح-بدهند

ITMen
  https://www.itmen.ir