۰
قانون جدید اتریش برای کاربران اینترنت:

اظهار نظر بدون اسم واقعی ممنوع

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۹
اظهار نظر بدون اسم واقعی ممنوع

 آی‌تی‌من- بنا به گزارش انگجت، بر اساس این قانون و در صورت تصویب شدن آن، کاربران اتریشی قبل از هر گونه اظهار نظر و گذاشتن کامنت در فضای مجازی به ویژه در وب‌سایت‌های بزرگ باید نام واقعی خود را ثبت کند. البته ناگفته نماند که هم‌اکنون نیز کاربران می‌توانند با نام مستعار یا دروغین در فضای مجازی استفاه کنند و مزاحم کاربران دیگری شوند یا قوانین کشورشان را نقض کنند، مقامات کشورها می‌توانند به آسانی آنها را پیدا کنند. اما از این به بعد در اتریش هر گونه اظهار نظری در فضای مجازی باید با ثبت نام واقعی انجام شود.

گفتنی است که وب‌سایت‌های با بیش از 100 هزار کاربر ثبت نام شده، با درآمد بالای 500 هزار یورو در سال یا سایت‌هایی که بیش از 50 هزار یورو به عنوان یارانه مطبوعات دریافت می‌کنند، مشمول این قانون خواهند شد. البته وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک و همچنین سایت‌هایی که از راه تبلیغات یا ارایه محتوا درآمدزایی نمی‌کنند، شامل این قانون نمی‌شوند.

این پیش‌نویس قرار است توسط اتحادیه اروپا تصویب شود و در صورت تصویب، از سال 2020 به صورت اجرایی درخواهد آمد.

بر اساس این قانون، کاربران می‌توانند نام مستعار در فضای مجازی برای خود انتخاب کنند، اما از آنجا که مشخصات و آدرس واقعی آنها در سیستم ثبت می‌شود، دولت به راحتی می‌تواند در صورت لزوم او را شناسایی کند.

با وجودی که این پیش‌نویس هنوز به تصویب نرسیده، اما نگرانی‌ها و انتقادات زیادی به همراه داشته است. در واقع، این لایحه برای کاهش عقاید منفی نظیر نفرت‌پراکنی و به منظور پاکسازی فضای مجازی نوشته شده، ولی انتقاداتی در این زمینه وجود دارد. به طور مثال، وب‌سایت‌های جوان و نوپا از این قانون مستثنی هستند و فرصت برای رشد را دارند تا بتوانند کاربران خود را شهربانی کنند، اما اکثر این وب‌سایت‌ها به گروه‌های افراطی و با محتوای نامناسب مرتبطند و تحت تاثیر این قانون قرار نمی‌گیرند.

نگرانی دیگر در مورد این قانون، اطلاعاتی است که باید کاربران در سایت‌ها قرار دهند. زیرا این سایت‌ها را به معدنی بزرگ و پرمایه برای هکرها تبدیل می‌کند و هکرها با نفوذ به این سایت‌ها به اطلاعات حساس میلیون‌‌ها کاربر دسترسی پیدا خواهند کرد.
 
مترجم : نسترن صائبی
مرجع : Engadget
کد مطلب : ۲۷۱۷۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما