۰

پیوستن مایکروسافت به باشگاه یک تریلیون دلاری‌ها

تاریخ انتشار
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۰
پیوستن مایکروسافت به باشگاه یک تریلیون دلاری‌ها

آی‌تی‌من- مایکروسافت با فراتر رفتن از پیش‌بینی‌های درآمد و فروش در سه ماهه مالی منتهی به 31 مارس، با 5 درصد رشد ارزش سهام در معاملات آغازین روز پنج‌شنبه گذشته مواجه و نخستین بار به ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار رسید. هر چند که در ادامه معاملات، از این میزان رشد کاسته شد.

پیش از مایکروسافت دو شرکت اپل و آمازون در سال گذشته میلادی ارزش بیش از یک تریلیون دلار را ثبت کرده بودند؛ اما پس از آن سهام آنها رو به افت گذاشت و اکنون مایکروسافت دارای بیشترین ارزش بازار در بین شرکت‌های بازار سهام در آمریکاست.

از سوی دیگر، فیس‌بوک نیز که 26 درصد بهتر از پیش‌بینی درآمد فصل خود عمل کرده بود، با 6 درصد رشد ارزش سهام مواجه شد. این شرکت موفق به کسب 15 میلیارد دلار درآمد و افزایش 8 درصدی تعداد کاربرانش شده است.

عملکرد مثبت فیس‌بوک و مایکروسافت همچنین موجب شد که شاخص سهام نزدک (Nasdaq) در پایان معاملات روز پنج شنبه گذشته از مرز 8118 واحد بگذرد.

رشد ارزش سهام مایکرسافت پس از آن اتفاق افتاد که این شرکت 14 درصد رشد درآمدها در سه ماهه سوم سال میلادی و رسیدن درآمدهایش به 30.6 میلیارد دلار را اعلام کرد.

درآمد خالص این شرکت نیز با 19 درصد رشد به 8.8 میلیارد دلار رسیده است. درآمدهای واحد رایانش ابری مایکروسافت نیز 14 درصد رشد داشته است. در پایان معاملات پنج‌شنبه گذشته، سهام مایکرسافت 3.4 درصد رشد را ثبت کرد و به 129 دلار به ازای هر سهم رسید و به این ترتیب ارزش بازار  این شرکت در نهایت رقم 995 میلیارد دلار را ثبت کرد. در همین روز ارزش بازار اپل 970 میلیارد دلار و آمازون 940 میلیارد دلار بود.
 

 
 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۷۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما