کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر اداره سهام همراه اول:

درآمد سالانه همراه اول به 17 هزار میلیارد می‌رسد

بورس نیوز , 7 ارديبهشت 1398 ساعت 13:10

دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در حالی پایان یافت که شرکت ارتباطات سیار جهت تعامل با سهامداران و پاسخگویی به آنها، حضور فعالی در این رویداد داشت.


آی‌تی‌من- شاید حضور یک اپراتور تلفن همراه در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد. اما وقتی یک اپراتور برخلاف رقبایش، نه تنها راه و روش شفاف‌سازی و حضور در بورس را در پیش بگیرد و رتبه یک کیفیت افشا و اطلاع‌ رسانی را در میان تمامی شرکت‌های بورسی کسب کند، طبیعتا از فرصت نمایشگاه تخصصی بورس نیز برای تعامل با فعالان این حوزه استفاده می‌کند.

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه به پایان رسید و مدیر اداره سهام همراه اول درباره اهداف حضور همراه اول در این نمایشگاه و وضعیت سهام این شرکت توضیح داد.

سینا اسدی مدیر اداره سهام همراه اول در گفت‌و‌گو با بورس نیوز، درباره حضور این شرکت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه و وضعیت شرکت ارتباطات سیار همراه اول در سال گذشته و سال جاری گفت: شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌‌های بازار سرمایه با هدف تعامل با سهامداران و فعالان بازار در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه حضور پیدا کرد.

وی افزود: شرکت ارتباطات سیار ایران در آخرین رتبه‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار موفق شد رتبه یک کیفیت افشا و اطلاع رسانی را در میان تمامی شرکت‌های بورسی کسب کند و در سال جاری نیز به عنوان اولین شرکت بورسی، تنها 11 روز پس از پایان سال مالی صورت‌های مالی حسابرسی نشده تلفیقی خود را افشا کند که این امر محقق نمی‌شد مگر با هدف‌گذاری درستی که هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در راستای تکریم سهامداران به عنوان یکی از مهم‌ترین ذی‌نفعان شرکت داشته‌اند. در حوزه عملیات شرکت نیز همراه اول در سال گذشته موفق به کسب درآمد 14.400 میلیارد تومانی شده است که نسبت به سال 96 از رشد 22 برخوردار بوده است، همچنین سود خالص شرکت نیز در مقایسه با مدت مشابه 20 درصدی را تجربه کرده است.

وی افزود: صنعت مخابرات به عنوان یکی از کم ‌ریسک‌ترین صنایع بورسی همواره بازدهی مناسبی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. همراه اول در 9 سالی که در بازار سرمایه پذیرفته شده است موفق شده است میانگین بازدهی 26 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

اسدی بیان کرد: مطابق با گزارش تفسیری که همراه با صورت‌های مالی سالانه منتهی به 29 اسفند 97 در سایت کدال افشا شده است، پیش‌‌بینی تحقق درآمد بیش از 17هزار میلیارد تومان و رشد سود ناخالص 25 درصدی سال 98 نسبت به سال گذشته در دستور کار شرکت است.

وی درباره وضعیت همراه اول در بازار سرمایه توضیح داد: سرمایه‌گذاری خوبی روی توسعه شبکه همراه اول انجام شده است. بیش از 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دارایی‌ها در سالیان اخیر صورت پذیرفته است و این موضوع قطعا تاثیر بسزایی در سودآوری شرکت در سال جاری و سالیان آتی خواهد داشت، در سال 97 مصرف دیتا توسط مشترکان شرکت از رشد 35 درصدی برخوردار بوده است و پیش بینی می‌شود بر اساس روندهای جهانی صنعت تلکام شاهد رشد مصرف مشترکان از خدمات دیتا و علی‌الخصوص سرویس‌های ارزش افزوده در این بستر ارتباطی باشیم.

مدیر اداره سهام همراه اول در پایان گفت: شرکت کسب و کار نوپای حرکت اول به عنوان بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت ارتباطات سیار ایران در این نمایشگاه حضور داشت و علاوه بر معرفی و ارائه برنامه‌های شرکت در ارتباط با سرمایه‌گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا، طرح‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری (به ویژه در حوزه فینتک) را دریافت کرد.
 


کد مطلب: 271787

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271787/درآمد-سالانه-همراه-اول-17-هزار-میلیارد-می-رسد

ITMen
  https://www.itmen.ir