۰
فروش گوشی‌های سونی به شدت کاهش یافت

بخش موبایل سونی احتمالا تعطیل می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
بخش موبایل سونی احتمالا تعطیل می‌شود

آی‌تی‌من- شرکت سونی که تا چند سال پیش سهم زیادی در بازار دنیا داشت، این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. این کمپانی پیش بینی کرده بود که در طول یک سال گذشته به فروش ۱۰ میلیون دستگاه دست یابد و حالا سونی به حدود نصف این مقدار دست یافته است.

گفته می‌شود سونی پس از پیش بینی ۱۰ میلیونی فروش گوشی در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۹، این میزان را به ۹ میلیون و سپس به ۷.۵ و ۶.۵ میلیون کاهش داد و حالا میزان فروش گوشی توسط این کمپانی به حدود همان ۶.۵ میلیون دستگاه رسیده است.

جالب است بدانید، سونی که زمانی جزو پنج تولیدکننده اول گوشی در دنیا بود، حالا به فروش ۶.۵ میلیون دستگاه رسیده، در حالی که هوواوی در این مدت توانست ۲۰۸ میلیون دستگاه گوشی عرضه کند. 

سونی سال گذشته سال سختی را گذراند و میزان فروشش به شدت کاهش یافت؛ در طول فصل دوم سال ۲۰۱۸ سونی فقط دو میلیون دستگاه گوشی فروخت و این رقم در فصل بعدی به ۱.۶ میلیون دستگاه کاهش یافت.

گزارش‌ها حاکی است که حتی سونی با عرضه اکسپریا XZ3 در طول فصل تعطیلات کریسمس هم نتوانست به موفقیت چندانی دست یابد و در این مدت فقط ۱.۸ میلیون دستگاه فروخت و میزان فروش این کمپانی در فصل بعد هم به ۱.۱ میلیون دستگاه کاهش یافت که این ارقام از وخامت اوضاع سونی حکایت دارد.

بر اساس گزارش سونی، این کمپانی ضرر و زیان ۸۶۹ میلیون دلاری را متحمل شده و حالا این شرکت ژاپنی قصد دارد با تعدیل بخشی از نیروی کارش میزان هزینه‌ها را کاهش دهد.

سونی حالا برای سال مالی آینده فروش ۵ میلیون دستگاه گوشی را پیش بینی کرده و امیدوار است تا دو سال آینده به سوددهی برسد. 

اما از سوی دیگر خبرهایی به گوش می‌رسد که از فشار سرمایه گذاران برای تغییر روش‌های مدیریتی حکایت دارد و به نظر می‌رسد اگر اوضاع به این شکل پیش برود، احتمال دارد بخش موبایل خیلی سونی به شکل کامل تعطیل شود.

 
مترجم : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۱۸۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما