۰
وزیر ارتباطات کشورمان در دیدار با وزیر زیرساخت ترکیه اعلام کرد:

ارتباط مستقیم میان شبکه ایران و ترکیه برقرار شد

پیمان چهارجانبه بین ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و روسیه برای توسعه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات منعقد می‌شود
تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۱
ارتباط مستقیم میان شبکه ایران و ترکیه برقرار شد

آی‌تی‌من- محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز میزبان «مهمت جاهد توران»، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه و هیات همراه بود.

پس‌ از این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در جمع خبرنگاران درباره توافقات و تفاهمات صورت گرفته اطلاع‌رسانی کردند.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، مهمت جاهد توران در این جلسه گفت: در دسامبر (آذرماه سال گذشته) پنجمین نشست همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه با حضور روسای جمهور دو کشور در آنکارا برگزار شد. ما هم به‌نوبه خود در حوزه‌های مربوط، به‌ویژه در حوزه ارتباطات تفاهمات صورت گرفته در آن نشست را دنبال می‌کنیم.

وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه افزود: در دیدار امروز برای رفع مشکلات و موانع در حوزه ارتباطات تفاهم کردیم تا گام‌های مشترکی برداریم.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این کنفرانس مطبوعاتی بابیان اینکه مذاکرات بسیار خوبی در محورهای مختلف داشتیم تصریح کرد: ما روابط سازنده‌ای با دولت ترکیه داریم که هیچ‌گاه تحریم‌ها بر این روابط تأثیر نگذاشته است. در حوزه ترانزیت اطلاعات، از شرق به غرب و از جنوب به شمال روابط ایران و ترکیه رو به گسترش است. در حوزه امنیت ساییری هم توافقات و همکاری‌های بسیاری خوبی با یکدیگر داریم.

آذری جهرمی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که ارتباطات خود در حوزه فناوری اطلاعات را توسعه دهیم. در همین راستا دعوت کردیم از شرکت‌های استارتاپی که حضور فعالی در نمایشگاه الکامپ تهران داشته باشند که آقای وزیر و همکاران ایشان دعوت ما را پذیرفتند. همچنین به‌صورت متقابل ما حضور فعالانه‌ای در نمایشگاه‌های ترکیه خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اما مهم‌ترین موضوعی که امروز به آن پرداختیم بحث یک پیمان چهارجانبه بین ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و روسیه برای توسعه بازار فناوری ارتباطات است. این پیمان در حال پیگیری است. پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و این دیدار باعث شد که برخی موانعی که پیش رو بود برداشته شود.

وزیر ارتباطات در ارتباط با تفاهم صورت گرفته میان ایران و ترکیه برای بی‌اثر کردن تحریم اینترنت گفت: ما در تجربه تحریم‌های قبلی، آنجایی در ارتباطات بین‌المللی با مشکل مواجه شدیم که با شرکت‌های محدودی ارتباط  برقرار کردیم و وقتی با این شرکت‌ها با مشکلات مالی مواجه شدیم ارتباطات ما دچار محدودیت شد و بر همین اساس شاهد یک سری اختلالات در شبکه بین‌المللی کشور بودیم.

 
کد مطلب : ۲۷۱۸۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما