۰

سامسونگ و هواوی صدرنشین بازار موبایل امسال

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۳
سامسونگ و هواوی صدرنشین بازار موبایل امسال

آی‌تی‌من- بر اساس آماری که از سوی موسسات بین‌المللی منتشر شده است سامسونگ و هواوی توانستند جایگاه اول و دوم را در بازار جهانی به خود اختصاص داده‌اند و اپل در رده سوم بازار قرار گرفته است.

در طول سه ماهه ماهه ابتدایی سال ۳۱۰.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۶ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس کاهش میزان عرضه گوشی به بازار نسبت به سال 2018 حدود 4.1 درصد و در سال 2017 حدود 3.5 درصد برآورد شده است که این امر نشان می‌دهد عرضه موبایل به بازار هر سال کاهش می‌یابد.

در این میان سامسونگ نسبت به سال قبل میزان ۸.۱ درصد گوشی کمتر به بازار عرضه کرده است. بنابراین هواوی فاصله خود با سامسونگ را به سرعت کاهش می‌دهد. چرا که این کمپانی چینی میزان عرضه گوشی‌هایش به بازار را نسبت به سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش داده و از ۳۹.۲ میلیون دستگاه در سال گذشته، امسال بیش از ۵۹ میلیون دستگاه گوشی به بازار عرضه کرده است.

پس از سامسونگ و هواوی، اپل توانسته با عرضه 36.4 میلیون دستگاه به بازار، جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. اما میزان عرضه گوشی‌های اپل نسبت به سال گذشته با کاهش 30 درصدی روبه رو شده و توانسته 52.2 میلیون دستگاه گوشی به بازار عرضه کند.

هواوی و اپل سال گذشته رقابت سختی داشتند، و پیش بینی می‌شود که هواوی بتواند امسال جایگاه دوم را حفظ کند. این کمپانی حتی برای تسخیر جایگاه سامسونگ برنامه ریزی می‌کند.

در میان سایر شرکت‌ها، غیر از اپل، شیائومی هم با کاهش ۱۰.۲ درصدی میزان فروش شد و در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت، اوپو با ۶ درصد کاهش در جایگاه پنجم و ویوو با ۲۴ درصد کاهش با فاصله کمی از اوپو قرار گرفته است.

میزان عرضه گوشی‌های هوشمند به بازار 345 میلیون دستگاه برآورد شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است. این امر نشان می‌دهد تقاضا برای خرید گوشی هوشمند جدید در جهان کاهش یافته است.

هواوی اخیراً نیز اعلام کرده که برنامه‌ دارد تا سال 2021 به مقام نخست عرضه برسد. سامسونگ و اپل به ترتیب یک و دو درصد از سهم بازار را از دست داده‌اند که این امر نشان می‌دهد هواوی برای رسیدن به مقام دوم، رقبای کوچک‌تر را کنار زده است.
 
مترجم : ساحره چمنی
مرجع : The Verge
کد مطلب : ۲۷۱۸۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما