۰

پردازشگر بعدی کوالکام از فناوری 5G پشتیبانی می‎کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۳
پردازشگر بعدی کوالکام از فناوری 5G پشتیبانی می‎کند

آی‎تی‎من- امسال کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ را معرفی کرد و این پردازنده روی اکثر گوشی‏‌های پرچم‌دار قرار گرفت. حالا شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه اسنپدراگون 865 با پشتیبانی از شبکه 5G عرضه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، گفته می‏شود اسنپدراگون ۸۶۵ همزمان از فناوری 5G و 4G پشتیبانی خواهد کرد. 

البته این موضوع باعث می‏‌شود تا شرکت‏‌ها بتوانند از این پردازنده در گوشی‏‌های ارزان قیمت‏‌تر که قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را ندارند نیز قرار گیرند؛ جرا که فناوری 5G هنوز فراگیر نشده‌ است.

سامسونگ جزو اولین گوشی‎سازانی به شمار می‎رود که اقدام به عرضه تلفن همراهی با پشتیبانی از سرویس‎های این شبکه کرده است؛ گلکسی اس ۱۰ نسخه 5G  امکان استفاده از شبکه‏‌های 5G را برای کاربران فراهم کرده است. اما از آنجا که این فناوری هنوز خیلی جدید و نوپا است و اپراتورهای زیادی زیرساخت لازم برای ارایه فناوری‎های آن را ندارند، خیلی شرکت‏‌ها نمی‎توانند روی قابلیت‏های این فناوری مانور دهند.

با همه اینها، عرضه تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در دو نسخه با بهره‌گیری از ارتباط 5G و 4G این امکان را به شرکت‌‏های تولیدکننده گوشی می‌دهد تا بنابر نیازهای خود از تراشه پرچم‌دار جدید استفاده کنند و در صورت استفاده از نسخه 4G، فضای بیشتری برای استفاده از ماژول‌های دیگر داشته باشند.

 
مترجم : ساحره چمنی
مرجع : TechRadar
کد مطلب : ۲۷۱۹۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين