۰

مدیرعامل اوبر: خودران‌ها می‌آیند ولی نه تا سال آینده

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۱
مدیرعامل اوبر: خودران‌ها می‌آیند ولی نه تا سال آینده

آی‌تی‌من- چندی پیش ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا به سهامداران شرکت گفته بود که او تا سال آینده روبوتاکسی‌های خودران را به جاده‌ها روانه می‌کند و فناوری و سرویس‌های خودران به ارزش بازاری معادل 500 میلیارد دلار می‌رسد.

خسروشاهی نیز در گفت‌وگو با CNBC با وجود تایید دیدگاه ماسک درباره آینده صنعت حمل و نقل، با این ادعا که سال آینده شاهد تاکسی‌های روباتیک خواهیم بود مخالفت کرد.

او روز جمعه در گفت‌وگویی هم‌زمان با عرضه اولیه سهام اوبر در بورس گفت: ما فکر می‌کنیم که این موضوع  جای بحث ندارد و دنیا دارد به این سمت می‌رود. ما هم نقش خودمان را در این زمینه ایفا می‌کنیم و برای نمونه در لندن خودروهای الکتریکی را به کار گرفته‌ایم. او همچنین افزود که به اعتقاد اوبر، آینده صنعت حمل و نقل علاوه بر الکتریکی و خودران، اشتراکی نیز خواهد بود.

ایلان ماسک اخیرا در گزارشی به سهامداران تسلا گفته بود که آماده وارد کردن تسلا به عصر جدید بدون راننده است. او گفته بود که شرکتش تا پایان سال 2020 میلادی باید یک میلیون خودرو بدون راننده روباتیک در حال کار داشته باشد.

اما خسروشاهی درباره این ادعای ماسک گفت: به گمان من اگر ماسک قادر به انجام این کار باشد که کارستان کرده است. ولی رویکرد ما محافظه‌کارانه‌تر است و فناوری‌های حسگرها و نقشه باید پیشرفت بیشتری بکنند.

وی افزود: من با چشم انداز او موافقم و اختلاف نظر ما فقط در زمینه زمان تحقق این ایده است.
 
کد مطلب : ۲۷۱۹۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما