۰
زاکربرگ در پاسخ به پیشنهاد کوچک‌سازی فیس‌بوک:

فیس‌بوک بزرگ و قدرتمند به سود دموکراسی است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸
فیس‌بوک بزرگ و قدرتمند به سود دموکراسی است

آی‌تی‌من- هیوز در یادداشت منتشر شده در نیویورک تایمز نوشته بود که فیس‌بوک و زاکربرگ به قدرتی بی‌سابقه و ناسازگار با ارزش‌های آمریکایی دسته یافته‌اند. راهکاری که او پیشنهاد کرد، تقسیم شدن این شرکت بزرگ و افزایش نظارت‌های دولتی بر فیس‌بوک بود.

حالا زاکربرگ در گفت‌وگویی با تلویزیون France 2 به این مطالب پاسخ داده است.

* در همین رابطه: 
کریس هیوز را بهتر بشناسید


مدیرعامل فیس‌بوک گفت که پیشنهاد هیوز هیچ کمکی نخواهد کرد.

وی با طرح این ادعا که اندازه بزرگ و قدرت فیس‌بوک در واقع به نفع کاربران است، افزود: فیس‌بوک هر سال میلیاردها دلار برای ایجاد ابزارهایی به منظور مقابله با دخالت در انتخابات هزینه می‌کند.

زاکربرگ گفت: اگر نگران دموکراسی و انتخابات هستید، شرکتی مثل ما را لازم دارید که میلیاردها دلار برای ساخت ابزارهای پیشرفته مقابله با دخالت در انتخابات هزینه کند؛ آن‌چنان که ما این کار را انجام می‌دهیم.

وی افزود: بودجه امسال امنیت ما بیشتر از کل درآمد فیس‌بوک در اوایل دهه جاری میلادی است. ما به این دلیل قادر به چنین سرمایه‌گذاری هستیم که کسب‌وکاری موفق ساخته‌ایم که بتواند از پس چنین هزینه‌هایی بربیاید.

با وجود ادعای زاکربرگ، فیس‌بوک این روزها با فشار شدیدی از سوی نهادهای رگولاتوری مواجه است. این شبکه اجتماعی هم اکنون درباره رسوایی افشای اطلاعات کمبریج آنالیتیکا، با کمیسیون تجارت فدرال در حال رایزنی است و پیش‌بینی می‌شود که مبلغی بین 3 میلیارد تا 5 میلیارد دلار جریمه بشود.

 
مرجع : 9to5mac
کد مطلب : ۲۷۱۹۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما