۰

گلکسی فولد؛ برگ برنده یا عامل شکست سامسونگ؟

تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۷
گلکسی فولد؛ برگ برنده یا عامل شکست سامسونگ؟

آی‌تی‌من- سامسونگ در طول یک ماه گذشته این گوشی را برای بررسی در اختیار برخی کاربران قرار داد، اما نتایج آن چیزی نبود که سامسونگ انتظار داشت؛ نمایشگر گوشی به مشکل خورد و درست از نقطه عطف گوشی، یعنی بخش تاشونده نمایشگر دچار مشکل شد.

اکثر کاربرانی که این گوشی را دریافت کرده بودند گزارش دادند که نمایشگر آن پس از گذر چند روز به‌درستی کار نمی‌کند، برخی هم اعلام کردند که پس از تنها دو روز، با شکستگی نمایشگر روبه‌رو شده و عملا دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد. حتی سایت ورج اعلام کرد که لولای دستگاهی که سامسونگ در اختیار این سایت قرار داده، ظاهرا معیوب است و روی آن برآمدگی کوچکی دیده می‌شود و می‌توان با دست خودش، آن را حس کند. این برآمدگی باعث شده است تا نمایشگر این گوشی اندکی کج شود و از حالت طبیعی خودش بیرون بیاید. بلومبرگ هم گزارش داد که گلکسی فولدی که در اختیار این سایت قرار گرفته پس از تنها دو روز کار معمولی،‌ به‌طور کامل شکسته شده است. بر اساس گزارش این سایت، به‌طور تصادفی پوشش محافظ نمایشگر برداشته شده و شاید همین کار دلیل بروز این اتفاق بوده باشد. 

بر این اساس سامسونگ اطلاعیه صادر و اعلام کرد که تعداد محدودی از نمونه‌های اولیه‌ گلگسی فولد برای بررسی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. گزارش‌های معدودی درباره‌ نمایشگر اصلی این نمونه‌ها دریافت شده و سامسونگ به‌صورت دقیق این دستگاه‌ها را بررسی خواهد کرد تا دلیل موضوع روشن شود.

بر این اساس سامسونگ که قرار بود عرضه این گوشی را در طول ماه جاری آغاز کند، اعلام کرد که برای بررسی عرضه این گوشی را به تعویق انداخته و زمان عرضه را به زودی اعلام خواهد کرد.

اما آیا سامسونگ این بار موفق می‌شود تا محصولی بی عیب و نقص وارد بازار کند؟!
سامسونگ چند سال پیش با عرضه گلکسی نوت ۷، شکست بزرگی را تجربه کرد و اعتبارش به خطر افتاد. این کمپانی به دلیل مشکلاتی که در باتری گوشی‌هایش به وجود آمد و باعث انفجار و آتش گرفتن گوشی می‌شد، ضرر و زیان زیادی را متحمل شد. 

حالا پس از گذشت دو سال سامسونگ دوباره اقدام به عرضه محصولی کرده که به نوعی بسیار تازه و نوآورانه به شمار می‌رود و امتحانش را در بازار جهانی پس نداده است.

با وجود مشکلی که در نمایشگر این گوشی به وجود آمد، به نظر می‌رسد سامسونگ بهتر است برای عرضه این دستگاه به بازار عجله نکند تا مشکل گوشی به شکل کامل برطرف شود. چرا که همانطور که گفتیم این فناوری بسیار تازه است و قرار است آغازگر مسیر جدیدی برای فناوری دنیا باشد.

بنابراین هر قدمی که سامسونگ برمی‌دارد در آینده این مسیر بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که بسیاری از شرکت‌ها هنوز برای قدم گذاشتن در این مسیر منتظر اقدامات سامسونگ هستند و هر اتفاقی که در این راه می‌افتد در آینده این فناوری بسیار موثر است.

از سوی دیگر از آنجا که سامسونگ پیشتر در عرضه گلکسی نوت ۷ به شکست خورد، ممکن است شکستی دیگر اعتبار سامسونگ را به شکل کامل از بین ببرد، به این ترتیب نه تنها سامسونگ ممکن است دوباره با مشکل بزرگی روبه‌رو شود بلکه جایگاهش را در بازار دنیا به خطر بیندازد. 

بر این اساس باید منتظر ماند و دید که سامسونگ آیا می‌تواند مشکل گلکسی فولد را حل کند و با محصولی انقلابی وارد بازار شود یا با مشکلی تازه دست و پنجه نرم می‌کند.
 
مترجم : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۱۹۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما