کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جهرمی از وزیر صنعت درخواست کرد:

مشکل بازار گوشی را حل کنید

باید اکوسیستم واردات گوشی شفاف شود

مهر , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 21:37

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که چرخه واردات گوشی موبایل معیوب است، بنابراین از وزیر صنعت خواسته‎ایم که چرخه سالم ورود گوشی به کشور را تسهیل کند.



آی‌تی‌من- محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار گوشی موبایل و جعل شناسه گوشی‌ها در طرح رجیستری گفت: ما در طرح رجیستری تلاشمان این بوده که امکان جعل شناسه گوشی را به صفر برسانیم اما این موضوع قطعی نیست و ممکن است باگ‌هایی نیز در این زمینه وجود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: اما اینکه می‌توانیم در کمترین زمان ممکن جعل شناسه را شناسایی و کشف کنیم، نشان از پویایی طرح دارد و نمی‌توان گفت که جعل کد شناسه، نقطه سیاه پروژه رجیستری است، بلکه هم اکنون مشکل در بازار واردات این کالا است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اقتصاد بازار گوشی تلفن همراه را وزارت ارتباطات نمی‌تواند کنترل کند، افزود: شرکت‎های واردکننده گوشی در تأمین ارز و ثبت و سفارش کالا دچار مشکل هستند و این موضوع به وزارت ارتباطات مربوط نمی‌شود. اما با این حال ما خلل موجود بازار را به وزیر صمت و نیز ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارش کرده‎ایم و درخواستمان این است که چرخه سالم ورود گوشی به کشور، تسهیل شود.

جهرمی با تاکید بر اینکه وضعیت بازار گوشی خوبی نیست و چرخه واردات معیوب است، ادامه داد: باید مشکل تأمین ارز واردکنندگان و ثبت سفارش گوشی حل شود. این مشکل به اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور ضربه می‌زند.

وی با اشاره به اقدام عده‌ای از واردکنندگان گوشی در ورود مسافری گوشی موبایل، تاکید کرد: ما نظرمان این است که فرآیند واردات را تسهیل کنیم تا گوشی به صورت قانونی وارد کشور شود و عده‌ای سودجو از این بازار سوءاستفاده نکنند. این امر مستلزم این است که اکوسیستم واردات گوشی شفاف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که اقتصاد بازار تلفن همراه برعهده وزارت ارتباطات نیست، گفت: ما سامانه فنی را راه‌اندازی کردیم اما واردکنندگان رسمی اکنون برای تأمین ارز و ثبت سفارش دچار مشکل هستند که هیچکدام بر عهده ما نیست.

آذری‌جهرمی افزود: ما این مشکل در تأمین گوشی‌های مورد نیاز بازار را به وزیر صمت و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش کرده و اطلاع دادیم که بازار گوشی خوب نیست. باید برای این‌که چرخه سالم واردات گوشی به کشور تسهیل شود، چاره‌ای اندیشه کرد. واردکنندگان باید به وزارت صمت ثبت سفارش کنند و تأمین ارز را باید فراهم کرد.

 


کد مطلب: 272010

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272010/مشکل-بازار-گوشی-حل-کنید

ITMen
  https://www.itmen.ir