۳
۰
برای صدور نماد اعتماد الکترونیکی تعرفه 175 هزار تومانی تعیین شد

درآمدزایی 9 میلیارد تومانی ای‌نماد از کسب و کارهای اینترنتی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۰
درآمدزایی 9 میلیارد تومانی ای‌نماد از کسب و کارهای اینترنتی

 آی‌تی‌من- در اطلاعیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این خصوص آمده است: «به اطلاع کلیه متقاضیان محترم نماد اعتماد الکترونیکی می‌رساند، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نظر دارد در راستای ارتقای کیفیت سرویس و به موجب مصوبه شماره 288 مورخ 5 اسفند 97 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، نماد اعتماد الکترونیکی را از این پس با اعتبار دو ساله اعطا و با دریافت هزینه 175 هزار تومانی اعطا کند.

شایان ذکر است متقاضیانی که پیش از این اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی کرده‌اند، در زمان تمدید مشمول تعرفه مذکور خواهند بود و از این پس کلیه نمادهای اعطا و تمدید شده 2 ساله خواهد بود.

همچنین به منظور حمایت از کسب و کارهای نوپا، متقاضیان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی درصورت تمایل می‌توانند مبلغ تعرفه مذکور را در دو مرحله و با بازه زمانی مشخص پرداخت کنند».

درحالی هزینه 175 هزار تومانی برای صدور ای‌نماد تعیین شده است که در سال‌های گذشته این هزینه حدود 35 هزار تومان بوده و در حتی مقاطعی هیچ هزینه‌ای از متقاضی دریافت نمی‌شده است.

شنیده می‌شود مرکز توسعه تجارت الکترونیکی قصد دارد صدور ای‌نماد را به بخش خصوصی واگذار کند و تعیین تعرفه راه را برای تحقق چنین خواسته‌ای باز می‌کند. گفته می‌شود محاسبه هزینه 175 هزار تومانی هم با توجه به هزینه‌های احتمالی بخش خصوصی درنظر گرفته شده است.

این درحالی است که به ویژه در یک سال اخیر، اعتراضات زیادی به نحوه عملکرد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و اجبار کسب و کارهای آنلاین به دریافت ای‌نماد برای دریافت خدمات الکترونیکی بانکی صورت گرفته بود و به نظر می‌رسد واگذاری صدور ای‌نماد به بخش خصوصی بخشی از این اعتراضات را بکاهد.

براساس اطلاعات سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تاکنون بیش از 51 هزار نماد صادر شده است که تنها تمدید این نمادها ظرف دو سال آینده، درآمدی 9 میلیارد تومانی برای صادرکننده خواهد داشت.
 
 
کد مطلب : ۲۷۲۰۸۱
نظرات شما
محسن
Spain
برای چاپیدن مردم و کسب وکارها ، روشهای خودشون رو قانون میکنند و شروع به چاپیدن میکنند...
صالح
Germany
چه ارزش افزوده ای به ما میدهند که بخواهند 175 ت هم بگیرند
محمد
Germany
هزینه 175 تومنی برای نماد اعتماد برای خیلی از سایتها معقول نیست
اگه از درگاه پرداخت واسطه استفاده کنم هزینه کمتری میدم و این همه گیرهای الکی رو هم که نماد اعتماد میده لازم نیست بشنوم
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين