۰
در کامپیوتکس 2019؛

نمونه اولیه لپ‌تاپ گیمینگ اینتل با دو نمایشگر معرفی شد (+ ویدیو)

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۷
نمونه اولیه لپ‌تاپ گیمینگ اینتل با دو نمایشگر معرفی شد (+ ویدیو)

آی‌تی‌من- هر چند ایسوس در روز نخست کامپیوتکس 2019 و زودتر از اینتل، از اولین لپ‌تاپ دو نمایشگره‌اش با نام ZenBook Pro Duo رونمایی کرد، اما لپ‌تاپ 2 نمایشگره اینتل محصول خلاقانه‌تری نشان داد که در مقایسه با زنبوک ایسوس گزینه جالب‌تر و جذاب‌تری است. و به نظر می‌رسد این محصول اینتل پس از عرضه در بازار با استقبال به‌مراتب بهتر و فروش بیشتری روبرو شود.

 

نمایشگر دوگانه این لپ‌تاپ شامل صفحه نمایش اصلی 15.6 اینچی با کیفیت تصویر فول اچ‌دی و یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی در پایین آن، به عنوان نمایشگر دوم است. همانند ZenBook Pro Duo، نمایشگر دوم در بالای صفحه کلید دستگاه تعبیه شده است با این تفاوت که طراحی اینتل در این بخش بسیار خلاقانه‌ و سنجیده‌تر از ایسوس بوده است. برخلاف زنبوک پرو Duo ایسوس، که وضعیت نمایشگر دوم در بالای صفحه‌کلید ثابت است، در محصول اینتل، صفحه نمایش دوم متحرک است و انعطاف‌پذیری بالایی دارد.



شاید یکی از سوالات رایج در مورد چگونگی و نحوه تغییر دادن وضعیت نمایشگرها و فیکس شدن دو نمایشگر در موقعیت مورد نظر کاربر باشد. باز کردن نمایشگر از حالت بسته کاملا شبیه به لپ‌تاپ‌های معمولی است. پس از آن برای تغییر وضعیت نمایشگرها به حالت دلخواه کافی است نمایشگر اصلی را به سمت بالا بکشید با این حرکت صفحه نمایش دوم هم کشیده شده و شروع به تغییر وضعیت میکند. برای فیکس شدن نمایشگرها در موقعیت مورد نظر، کافیست کلید کوچکی که در بالای لولای نمایشگر تعبیه شده فشار داده شود. برای تغییر وضعیت نمایشگر دوم میان هر یک از دو وضعیت باز و بسته از این کلید استفاده می‌شود.



اینتل نمونه اولیه از لپ‌تاپ دو نمایشگره‌اش را به یک پردازنده اورکلاک‌شده Core i9  و کارت گرافیک GTX 1070 انویدیا مجهز کرده است.  یک معنی مهم و اساسیِ قابل برداشت از این حرکت اینتل آن است که طراحان این محصول از بابت تهویه کافی و عملکرد سیستم خنک کننده دستگاه نگران نیستند.

مترجم : کاوه مهدی‌زاده
مرجع : Engadget
کد مطلب : ۲۷۲۰۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما