۰

گیگابایت با برند آئورس سریع‌ترین راهکار ذخیره‌سازی جهان را معرفی کرد

تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۶
گیگابایت با برند آئورس سریع‌ترین راهکار ذخیره‌سازی جهان را معرفی کرد
 
آی‌تی‏‌من- این محصول که در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 به نمایش در آمد، در واقع از 4 عدد M.2 SSD  2 ترابایتی سازگار با PCIe 4.0 ساخت گیگابایت تشکیل شده که روی یک برد گسترش دهنده PCIe نصب شده و بصورت RAID فعالیت می‌کنند. این بورد علاوه بر شباهت ظاهری به کارت‌های گرافیک، بطور مستقیم به یک درگاه PCI Express 4.0 مادربورد متصل می‌شود تا بطور طبیعی به‌عنوان یک حافظه واحد 8 ترابایتی عمل کند و با استفاده از پهنای باند PCIe 4.0 به سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات 15 گیگابایت بر ثانیه دست یابد.
 
نرخ بالای خواندن و نوشتن اطلاعات این SSD زمانی نمود پیدا می‌کند که بدانیم سریع‌ترین SSD های موجود در بازار دارای نرخ خواندن و نوشتن 3500 مگابایت هستند، یعنی حدود یک چهارم سرعت غول 8 ترابایتی گیگابایت. البته درست است که از لحاظ تئوری دستیابی به سرعت 15 گیگابایت بر ثانیه با استفاده از RAID کردن چندین SSD پر سرعت امکان پذیر است، اما مشکلات نگهداری و به کارگیری چندین SSD مانند فضای مورد نیاز و درگاه‌های مورد نیاز برای نصب SSDها، عملا شاید غیر ممکن باشد. نوآوری گیگابایت سبب شده که تنها با استفاده از یک درگاه PCIe 4.0 و در فضایی کم بتوانیم سرعت نهایی حاصل از تجمیع چندین SSD پرسرعت را تجربه کنیم.

SSD  هشت ترابایتی گیگابایت بخشی از موفقیت خود را مدیون استفاده از استاندارد PCIe 4.0 است که دستیابی به پهنای باندی فراتر از آنچه در نسل سوم وجود داشت را ممکن ساخته است، بطوری که دیگرSSD های سازگار با PCIe 4.0 گیگابایت بصورت منفرد می‌توانند به سرعت خواندن و نوشتن 5000 مگابایت بر ثانیه دست یابند که با استفاده از نسل قبل این استاندارد یعنی PCIe 3.0 تنها تا 3500 مگابایت ممکن بود.
 
شباهت SSD گیگابایت به کارت‌های گرافیک فقط به ظاهر و درگاه مورد استفاده‌اش ختم نمی‌شود، بلکه به منظور مدیریت هرچه بهتر حرارت تولید شده توسط بخش‌های مختلف این SSD، هیت سینکی آلومینیومی نیز روی حافظه‌های تشکیل دهنده این SSD تعبیه شده که با همکاری یک فن وظیفه دفع حرارت و نگهداری اجزای SSD در دمای مناسب را به عهده دارد.

این اعجوبه گیگابایت بهترین گزینه برای گیمرها ، تدوینگرهای حرفه‌ای و همچنین افرادی است که به ویرایش فایل‌های سنگین چند رسانه‌ای می‌پردازند. 

گفتنی است که گیگابایت در نظر دارد تا بورد گسترش دهنده خود را بطور جداگانه نیز روانه بازار کند تا بتوانید با استفاده از M.2 SSD های خودتان نیز به ساخت یک حافظه ترکیبی متشکل از چند SSD مبادرت کرده و از بالاترین نرخ خواندن و نوشتن اطلاع لذت ببرید.

 
کد مطلب : ۲۷۲۱۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما