۰

6 شتاب‌دهنده در حوزه زیست‌فناوری پزشکی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴
6 شتاب‌دهنده در حوزه زیست‌فناوری پزشکی راه‌اندازی شد

آی‌تی‌من- به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از مهم‌ترین اهداف تعیین شده در ستادهای معاونت علمی و فناوری، ایجاد و توسعه شتاب‌دهنده‌ها است که در این چند سال، تعداد شتاب‌دهنده‌های مختلف در کشور افزایش چشمگیری یافته است.

با توجه به جایگاه و پیشرفت‌های قابل توجه زیست فناوری درجهان بویژه در دهه 90 میلادی در راستای دستیابی به حیوانات شبیه‌سازی‌شده و سلول‌های بنیادی، باورهای مهمی در گسترش سطح توقعات علمی، بالینی و تجربی نسبت به علم زیست‌فناوری پزشکی شکل گرفت.

در همین ارتباط، اتمام پروژۀ ژنوم انسان در سال 2000 میلادی نیز از مهم‌ترین دستاوردهای مهم این رشته بود که با توجه به کاربردهای مهم آن، می‌توان نتایج آن را در حوزه‌های مختلف حیات بشری به‌عنوان نقطه عطفی در پیشینه علمی و کاربردی این رشته به‌ حساب آورد.

خلاقیت‌های زیست‌فناوری پزشکی تجاری‌سازی می‌شود
با توجه به اهمیت بالای این رشته علمی در کشور، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف شتاب دهی به توسعه زیست فناوری پزشکی در کشور اقدام به راه اندازی 6 شتاب دهنده در این حوزه کرده است.

این شتاب دهنده ها با حضور جوانان متخصص و فارغ التحصیلان این رشته و با هدف تجاری سازی و عملیاتی کردن ایده های خلاقانه آنها برای پیشبرد اهداف زیستی در کشور راه اندازی شده است. دنیای جدید دنیای کارآفرینان است. دنیای افراد خوش‌فکر با دیدگاه های منحصر به فرد، پشتکار زیاد و عزم جدی که می خواهند از طریق اجرایی کردن ایده های نوآورانه خود دنیا را به شکل بهتری از آنچه هست تغییر دهند.

یکی از راه های توسعه زیست فناوری در کشور نیز راه‌اندازی و حمایت از تشکیل شتاب‌دهنده ها است؛ زیرا برای توسعه زیست فناوری مشکلات فراوانی وجود دارد و تنها راه رفع این مشکلات استفاده از تجربیات دیگران است. افرادی که پیش از این مسیر سخت رسیدن به محصول دانش‌بنیان را طی کرده و تجربه کسب کرده باشند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تلاش می کند از این افراد با تجربه به عنوان راهنما استفاده کند. با همین هدف ستاد اقدام به راه اندازی شتاب‌دهنده‌هایی در تمام حوزه های مرتبط با زیست فناوری کرده است. یکی از این حوزه های مهم و پرکاربرد زیستی، «زیست فناوری پزشکی» است.

شتاب‌دهنده ها در حوزه زیست فناوری پزشکی به افراد خلاق در این زمینه کمک می‌کنند تا ایده‌های خام خود را به محصول و یا خدمات تبدیل کنند و به مرحله تجاری‌سازی برسانند. پس از این مرحله، محققان می‌توانند از صندوق زیست‌فناوری برای اجرایی کردن ایده‌های خود استفاده کنند.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۱۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين