۰
به همراه دالاس و لس آنجلس

ملبورن میزبان آزمایش تاکسی‌های پرنده اوبر شد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۳
ملبورن میزبان آزمایش تاکسی‌های پرنده اوبر شد

آی‌تی‌من- اوبر اعلام کرده که آزمایش سرویس اوبر ایر که به عنوان اشتراک سفر هوایی از سوی اوبر مطرح شده، از سال آینده  میلادی آغاز می‌شود و در سال 2023 نیز عرضه تجاری این سرویس آغاز خواهد شد. روش کار اوبر ایر نیز به این صورت است که مسافران را از پشت‌بام مبدا سوار و در پشت‌بام مقصد پیاده می‌کند. هزینه این تاکسی‌ها هم معادل  uber Xاعلام شده که ارزان‌ترین شیوه سفر با اوبر است. البته منظور از پشت‌بام مقصد، لزوما همان محلی نیست که مسافر قصد سفر به آن را دارد. شیوه کار به این صورت خواهد بود که اوبر شبکه‌ای از نقاط فرود را آماده می‌کند و مسافر بین این نقاط قادر به جابه‌جایی خواهد بود. اوبر این نقاط فرود را Skyport می‌نامد.

اریک آلیسون، سخنگوی اوبر گفت که این ایده می‌تواند از حجم‌ تراکم ترافیک به شدت بکاهد؛ ترافیکی که سالانه 16.5 میلیارد دلار برای اقتصاد استرالیا هزینه دربردارد.

به گفته آلیسون، یک سفر 19 کیلومتری از مرکز تجاری ملبورن تا فرودگاه این شهر بین 25 دقیقه تا یک ساعت در ساعات پررفت و آمد طول می‌کشد، اما اوبر ایر این مسیر را در ده دقیقه می‌پیماید.

در آمریکا نیز دو شهر دالاس و لوس‌آنجلس به عنوان شهرهای پایلوت برای آزمایش اوبر ایر انتخاب شده‌اند. ملبورن در رقابت با شهرهایی در برزیل، فرانسه، هند و ژاپن، موفق شد میزبانی آزمایش این تاکسی‌های پرنده را به دست آورد.

متیو مارینو، مهندس متخصص هوافضا از دانشگاه RMIT دراین باره گفت که این ایده می‌تواند امن‌تر از خودروهای خودران بدون راننده باشد.

وی افزود: خودران‌ها در جاده و خیابان با موانعی همچون عابران پیاده‌ای مواجهند که سرشان توی گوش‌شان است یا سایر وسایل نقلیه مانند اتوبوس و تراموا، اما وسایل نقلیه خودران هوایی این موانع را ندارند.

به گفته وی، ما باید به مردم ثابت کنیم که این فناوری می‌تواند به اندازه هلیکوپتر که هر روز در آسمان شهر می‌بینند، امن باشد. بنابراین تحقیق و توسعه بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

اما کریس دگرویتر (Chris De Gruyter) متخصص مرکز تحقیقات شهری درباره اینکه اوبر ایر می‌تواند مشکلات حمل‌ونقل شهری را حل کند، چندان خوش‌بین نیست.

وی می‌گوید: این وسایل نقلیه، مشابه خودروهای معمولی، ظرفیت پایینی دارند و در عین حال این سوال مطرح است که آیا به اندازه کافی دوست‌دار محیط زیست هستند یا نه. علاوه براین رفت و آمد این پرنده‌های خودران می‌تواند آسمان شهر را از لحاظ بصری تحت تاثیر قرار دهد.
 

 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۱۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما