۰

بررسی نمونه اولیه ThinkPad X1 لنوو، نخستین لپتاپ با نمایشگر تاشو (+ ویدیو)

Lenovo ThinkPad X1 folding prototype
کاوه مهدی‌زاده / مولف
تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۶
بررسی نمونه اولیه ThinkPad X1 لنوو، نخستین لپتاپ با نمایشگر تاشو (+ ویدیو)

آی‌تی‌من- به‌ طور ویژه پس از رونمایی رسمی از گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس هواوی در کنگره جهانی موبایل 2019 ، به عنوان دو نمونه شاخص از گوشی‌های هوشمند تاشو، موج جدیدی از اقبال و علاقه برای حرکت به سمت تولید محصولات مختلف با نمایشگر تاشدنی در میان تولیدکنندگان به‌راه افتاد. اگر چه هنوز نمی‌توان در مورد موفقیت یا عدم موفقیت این فناوری کاملا نو و تازه‌وارد در بازار محصولات فناوری هیچ اظهارنظری کرد، اما صنعت با همه ابهامات موجود، به این سمت و سو گرایش و تغییر جهت کاملا محسوس و مشخصی از خود نشان داده است.



لنوو یکی از همین نام‌های بزرگ دنیای فناوری بود که در ماه گذشته میلادی (می 2019) از نمونه اولیه ThinkPad X1 به عنوان نخستین لپ‌تاپ جهان با نمایشگر تاشو رونمایی کرد. البته بکارگیری فناوری نمایشگر تاشدنی در مورد لنوو و این محصولش موضوع جدیدی نیست چراکه بیشتر از 3 سال است که لنوو در حال کار روی توسعه چنین محصولی است و قصد دارد نسخه نهایی ThinkPad X1 را در سال 2020 میلادی به بازار عرضه کند.





ThinkPad X1 یک نمایشگر OLED با ابعاد 13.3 اینچی، رزولوشن 2K با نسبت تصویر  4 به 3 است. از آنجایی که این محصول می‌تواند از وسط تا خورده و بسته شود، پس ابعاد آن به نصف کاهش پیدا می‌کند و بنابراین قابلیت حمل و پرتابل بودن آن در مقایسه با لپ‌تاپ‌های فعلی موجود در بازار بسیار بالاتر است.



در مورد اینکه ThinkPad X1 قرار است در نهایت با چه سخت‌افزاری عرضه شود، در حال حاضر تقریبا هیچ اطلاعی در دست نیست و فعلا باید منتظر بمانیم.



تنها چیزی که میدانیم این است که تینک پد ایکس وان لنوو با سیستم عامل ویندوز و پردازشگری از اینتل عرضه خواهد شد. حتی در مورد مشخصاتی مثل مقدار و نوع حافظه رم یا میزان عمر باتری دستگاه هم چیزی نمی‌دانیم. (البته لنوو می‌گوید در تلاش است تا باتری دستگاه در نسخه نهایی بتواند یک روز کامل جوابگو باشد.)

در ادامه شما را به تماشای بررسی ویدیویی نمونه اولیه لپتاپ ThinkPad X1 لنوو دعوت می‌کنیم.
مولف : کاوه مهدی‌زاده
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۲۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما