کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات:

ایران برای مقابله با تحریم، اندروید سفارشی ارایه می‌کند

25 خرداد 1398 ساعت 21:54

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد جهت جلوگیری از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه نرم‌افزارهای ایرانی، سیستم‌عامل اندروید سفارشی‌ ارایه خواهد شد.



آی‌تی‌من- محمدجواد آذری جهرمی از تغییرات سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های داخلی خبر داده و اعلام کرده که سیستم‌عامل اندروید سفارشی ‌شده برای جلوگیری از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه نرم‌افزارهای ایرانی طراحی شده و اخبار تکمیلی آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تغییر سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های ایرانی از اهداف مهمی به شمار می‌رود که قرار بود به قصد حمایت از استارتاپ‌های داخلی انجام شود اما اجرای آن هر بار به تأخیر می‌افتاد؛ تا اینکه محدودیت‌های جدیدی برای برخی اپلیشکیشن‌های داخلی پیش آمد و برخی از آن‌ها از روی گوشی‌های اندرویدی پاک شدند. بعد از اعمال محدودیت‌های جدید همدلی لازم برای اجرای طرح دوباره ایجاد شد و نتیجه آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

جهرمی همچنین گفت: مدت زیادی بود که می‌خواستیم سیستم‌عامل اندروید را در گوشی‌های ایرانی تغییر دهیم تا از استارتاپ‌های داخلی حمایت کنیم؛ این موضوع پیش نمی‌رفت تا اینکه اپلیکشین‌های داخلی را حذف کردند و این همدلی ایجاد شد و به‌زودی نتیجه کار را اعلام می‌کنیم.
 


کد مطلب: 272207

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272207/ایران-مقابله-تحریم-اندروید-سفارشی-ارایه-می-کند

ITMen
  https://www.itmen.ir