کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توییتر 4800 حساب کاربری ایرانی را مسدود کرد

The Guardian , 25 خرداد 1398 ساعت 22:57

توییتر در ادامه تلاش‌هایش برای جلوگیری از اثرگذاری بر انتخابات و انتشار شایعات در این پلتفرم، نزدیک به 4800 حساب کاربری را که مدعی است مربوط به دولت ایران هستند، حذف کرد.



آی‌تی‎من- از اکتبر 2018 تا کنون، توییتر به طور مرتب گزارش‌های تحقیقات مرتبط با عملیات اطلاعاتی دولت‌های خارجی را منتشر کرده و آخرین گزارش از این مجموعه، پنج‌شنبه گذشته منتشر شده است. این گزارش حاوی اطلاعاتی از هزاران حساب کاربری ایرانی مسدود شده است.

توییتر اعلام کرد: ما معتقدیم که مردم و سازمان‌های برخوردار از قدرت نهادی از سرویس ما سوء استفاده می‌کنند و نه تنها به گفتمان سالم کمک نمی‌کنند، بلکه درصدد از بین بردن آن هستند.

براساس این گزارش، بیش از 1600 حساب کاربری حذف شده، نزدیک به 2 میلیون توییت منتشر کرده‌اند که محتوای آنها اغلب اخبار جهانی مطابق با دیدگاه‌های دیپلماتیک و ژئواستراتژیک ایران بوده است. علاوه بر این، توییتر 248 حساب کاربری را که به مدعی است با دولت ایران ارتباط دارند و به مباحث عمومی درباره اسراییل می‌پردازند، معلق کرده است.

2865 حساب کاربری نیز بنا به ادعای توییتر، با استفاده از هویت‌های جعلی به بحث‌عای سیاسی و اجتماعی در سطح ایران و جهان می‌پرداخته‌اند.

علاوه بر حساب‌های کاربری مرتبط با ایران، 4 حساب کاربری روس را در قالب تحقیقات درباره آژانس تحقیقات اینترنت روسیه (IRA) حذف کرده است. این آژانس مرکزی دولتی و مستقر در سن پترزبورگ است که در فاصله سال‌های 2013 تا 2018 بیش از 10 میلیون توییت با هدف اثرگذاری روی فضای سیاسی آمریکا منتشر کرده است.

گزارش توییتر همچنین حاکی از حذف 33 اکانت ونزوئلایی است که ارتباط آنها با 764 حساب کاربری مسدود شده متعلق به IRA روسیه مشخص شده است.

130 حساب کاربری مسدود شده دیگر نیز منشا اسپانیایی داشته‌اند و به انتشار اطلاعات نادرست درباره استقلال کاتالان می‌پرداخته‌اند.

 


کد مطلب: 272214

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272214/توییتر-4800-حساب-کاربری-ایرانی-مسدود

ITMen
  https://www.itmen.ir