کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات از مجلس کارت زرد گرفت

جهرمی: دستاوردهای ملی را به دلیل مشکلات منطقه‌ای زیر سوال نبرید

27 خرداد 1398 ساعت 20:05

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که روز گذشته برای پاسخ به سوال نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، نتوانست در یک مورد نمایندگان را قانع کند و به این ترتیب نخستین کارت زرد خود را دریافت کرد.



آی‌تی‌من- در این جلسه نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خواستار اجرای مفاد ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسط وزارت ارتباطات شد و گفت: مناطق روستایی حوزه انتخابیه اهر و هریس فاقد زیرساخت‌های ارتباطی مناسب هستند.

بیت الله عبداللهی در تشریح سوال خود مبنی بر وجود مشکل در امکان برقراری تماس در روستاهای کشور و جاده‌ها، توسعه اینترنت و وضعیت اشتراک تلفن ثابت از وزیر ارتباطات گفت: طبق ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه باید در توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری کند به گونه‌ای که امکان ارایه حداقل چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت (سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) در  80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور امکان‌پذیر شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در این راستا گفت: همچنین طبق بند (پ) ماده مذکور نیز دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به الکترونیکی کردن کلیه فرایندها و خدمات با قابلیت الکترونیکی و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی مربوط، تا پایان سال سوم اجرای برنامه اقدام کنند. دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به‌منظور الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنند. دستگاه‌های اجرایی مکلفند کلیه خدمات قابل ارایه در خارج از محیط اداری خود و قابل واگذاری یا برون‌سپاری را به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات حسب مورد واگذار کنند. تعرفه ارایه خدمات دولت الکترونیکی باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات برسد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است هر شش‌ماه یک بار گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون صنایع و  معادن مجلس شورای اسلامی ارایه کند.

وی درباره موارد قانون مذکور افزود: اگر مفاد ماده 67 قانون برنامه ششم توسط وزارت ارتباطات اجرایی شده است، باید مشخص شود در کدام مناطق بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان این که آمارهای وزیر ارتباطات درست است، اما باید مشخص شود چرا در توسعه رخ داده، توازن وجود ندارد، گفت: اگر عدالت اجرایی شود، خیلی از مشکلات مردم رفع خواهد شد. به عنوان مثال اگر دولت الکترونیکی در روستاها و شهرها راه‌اندازی می‌شد، رفت و آمد مردم و هزینه‌های‌شان کاهش می‌یافت؛ اگر امروزه شاهد بیداد کردن اختلاس در نظام اداری هستیم و بروکراسی در این عرصه وجود دارد نشان‌دهنده عدم سرمایه‌گذاری درست در حوزه ارتباطات هستیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروزه در قبض‌های مختلف از جمله تلفن، پول‌های مختلفی از مردم دریافت می‌شود، ولی خدمات درستی ارایه نمی‌شود، افزود: در واقع مردم شهرهای کوچک و محروم از خدمات مورد نیازشان محروم هستند. این مهم در ما نیست که برخی از شرکت‌هایی که موظف به سرمایه گذاری در این حوزه هستند، فقط هزینه را دریافت کرده و نتیجه کارشان نامشخص است.

نایب رییس کمیسیون داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان این که مردم روستا برای دریافت مودم باید یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنند که این امر نشان دهنده عدم توازن زیرساخت با توانایی پرداخت مالی مناطق محروم است، ادامه داد: به واقع چنین موضوعی بیانگر هدررفت و اتلاف هزینه‌هایی است که در این مناطق صورت گرفته است.

وی افزود: طبق آمار حوزه انتخابیه اهر و هریس از حداقل پوشش تلفن و همچنین اینترنت برخوردار است. همچنین درخصوص وضعیت تلفن ثابت نیز اوضاع بدتر از اوایل انقلاب است، زیرا امور به بخش خصوص واگذار شده که فقط دنبال سود است و نه ارایه خدمات، از این رو بسیاری از روستاها درصدد گرفتن تلفن ثابت هستند و تلفن همراه ندارند.
 
وضعیت ارتباطی در دو سال گذشته بهتر نشده است
محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در توضیح سوال ملی خود از وزیر ارتباطات، گفت: براساس بند (ط) ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از وظایف این وزارتخانه این است که در حوزه دسترسی به خدمات مخابراتی، پستی و فناوری و اطلاعات برای هر یک از آحاد کشور و نقاط روستایی و دورافتاده، تسهیل و تسریع داشته باشد، اما متاسفانه در حال حاضر برقراری سیستم‌های ارتباطی در روستاها و به دنبال آن دسترسی به خدماتی همچمون توسعه فضای دولت الکترونیکی و ارایه خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به منظور فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی با هدف کاهش مهاجرت از روستاها و ارتقای سطح درآمد روستاییان موثر واقع نشده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار اضافه کرد: از وزیر ارتباطات انتظار است به صورت میدانی در شهرستان‌ها و مناطق محروم حضور یابد، گرچه ممکن است ایشان از مراکز استان‌ها بازدید داشته باشند، اما از شهرستان‌های استان‌ها به خصوص مناطق محروم بازدیدی نداشته‌اند.

وی با تاکید بر مشکلات آنتی‌دهی تلفن همراه و ایرانسل حتی در مراکز استان‌ها و حوزه انتخابیه خود، گفت: اگرچه بخشی از وظایف وزارت ارتباطات به بخش خصوصی واگذار شده، اما نظارت بر فعالیت این بخش برعهده وزارتخانه است، اما به دلیل مقرون به صرفه و اقتصادی نبودن نصب دکل در روستاها و مناطق دورافتاده، بخش خصوصی از این کار سرباز می‌زند که این مهم نیاز به نظارت وزارت ارتباطات دارد. البته شاید با نظر وزیر در برخی از روستاها دکل سیار نیز نصب شود، اما کاش روستاهای محروم و مرزی نیز از حداقل خدمات حوزه ارتباطی برخوردار شوند.

نگهبان سلامی با بیان اینکه مردم مناطق محروم برای استفاده از تلفن همراه مجبور رفتن به پشت بام خانه‌ها یا آویزان کردن تلفن همراهشان از سقف هستند گفت: این مشکلات در بسیاری از استان‌ها همچون سیستان و بلوچستان و کرمان علاوه بر خراسان جنوبی و شمالی وجود دارد و اقدامی در رابطه با توسعه خطوط تلفن ثابت و همراه صورت نگرفته است و حتی خطوط ثابت تلفن با مبالغ بسیار بالا و حتی بیش از 2 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید بررسی شود حضور دو ساله وزیر جوان در وزارتخانه ارتباطات شرایط را نسبت به گذشته تغییر داده است یا خیر؟ گفت: با یک بررسی اجمالی و میدانی در استان‌ها و مناطق مختلف به این نتیجه می‌رسیم وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه حتی در مراکز استان‌ها نه تنها بهتر نشده، بلکه در بسیاری موارد با مشکلات بسیاری نیز روبرو است. همچنین بسیاری از نیروها و کارگذاران مخابراتی در حالت بلاتکلیف به سر می‌برند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از کارهای اینترنتی در روستاها به دلیل نبود اینترنت متوقف شده است، ادامه داد: متاسفانه روستاییان از هزینه‌های میلیاردی بیت‌المال برای توسعه ارتباطات کشور بهره‌ای نبرده‌اند، البته پست بانک در برخی روستاها راه‌اندازی شده است، اما بسیاری از روستاها هنوز دستگاه کارتخوان ندارند، بنابراین روستاییان حتی برای دریافت یارانه خود مجبور به رفتن به شهرها هستند.

نگهبان سلامی همچنین درخصوص برقراری دولت الکترونیکی در شهرها و روستاها، اضافه کرد: قرار بود با برقراری سیستم‌های ارتباطی در شهرها و روستاها، خدماتی در حوزه دولت الکترونیکی ارایه شود، اما متاسفانه این مهم تاکنون انجام نشده در حالی که دولت الکترونیک می تواند منشأ بسیاری از ایجاد مشاغل و افزایش فعالیت‌های اقتصای و سطح درآمد در روستاها باشد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس در رابطه با سلامت الکترونیکی در کشور، گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌هایی که در این راستا صورت نگرفته است، حتی خانه‌های بهداشت برای ثبت اطلاعات بیماران روستایی خود باید به شهرها مراجعه کنند.

وی درباره صحبت‌های وزیر ارتباطات درخصوص آموزش‌های الکترونیکی افزود: آموزش الکترونیکی یکی از بخش‌های بسیار مهم در حوزه گسترش ارتباطی کشور به شمار می‌آید و با وجود آنکه در برنامه ششم توسعه تسریع این مهم توصیه و تاکید شده است، اما متاسفانه تاکنون کار خاصی در این رابطه صورت نگرفته است، در حالی که وظیفه وزارت ارتباطات اقدام برای هوشمنمدسازی مدارس است، اما این مهم را به هماهنگی میان دستگاه‌ها موکول کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث مهم دیگر به کارگیری یک الگوی آموزش موفق، آموزش الکترونیکی است، اما این آموزش در مناطق محروم و دورافتاده می‌توانست فرصتی برای افزایش سوادآموزی باشد، اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها این فرصت از روستاییان و مناطق محروم گرفته شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعتقاد بر اینکه قطعا با گسترش زیرساخت‌های حوزه ارتباطی و اطلاعاتی، امکان ایجاد مشاغلی جدید در روستاها و جلوگیری از مهاجرت‌ها وجود دارد، اما به دلیل عدم توسعه زیرساخت‌ها، این مهم تاکنون محقق نشده است. همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی، مقام معظم رهبری تاکید بر رونق اقتصادی و تولید دارند، در حالی که ظرفیت گردشگری در کشور بالا است که باید از این ظرفیت استفاده کرد، اما فعالان این عرصه و هنرمندان فعال در صنایع دستی و گردشگری به دلیل نداشتن اینترنت پرسرعت نمی‌توانند کالا و محصولات خود را تبلیغ کنند.

نگهبان سلامی ایجاد عدالت و فضای برابر برای کسب و کار را ضروری دانست و گفت: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه ایجاد کسب و کارهای نو به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک تاکنون موفقیتی حاصل نشده است. همچنین شهرستان‌های خواف و رشتخوار و... در حوزه‌های پوشش آنتن دهی همراه اول، ایرانسل، مخابرات، نبود پست بانک، پایین بودن سرعت اینترنت، عدم واگذاری خطوط تلفن همراه با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های سلامت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، پروژه‌های خدمات اجباری و SO ، نبود دستگاه کارتخوان بانک‌ها در روستاها و... ایجاد نشده است، اضافه کرد: آقای آذری جهرمی، بهتر بود طی دو سال اخیر در مناطق محروم و مرزی حضور پیدا کرده و مشکلات مردم را از نزدیک لمس می‌کردید نه آنکه صرفا در فضای مجازی بوده و توییت کنید و در اینستاگرام مطلب بگذارید، چرا که این کارها مشکلی از مردم حل نخواهد کرد.
 
پاسخ‌های وزیر چه بود
وزیر ارتباطات و فناوری در پاسخ به سوال دو نماینده مجلس گفت: شاید به دلایلی در حوزه انتخابی شما مشکلاتی وجود داشته باشد، اما نباید دستاوردهای ملی را به دلیل عدم پیگیری موضوعات منطقه‌ای زیر سوال برد.

وزیر ارتباطات گفت: برای توسعه روستایی، با حضور نمایندگان سفری به یکی از روستاها داشتیم. یکی از بزرگان روستا به ما مراجعه کرد و گفت ما اینجا اینترنت لازم داریم. هر چقدر اطراف را دیدم اثری از خانه نبود. پرسیدم چند خانوار اینجا زندگی می‌کنند؟ گفت خانوار را نمی‌دانم ما ۵ هزار راس گوسفند داریم. همه این مساله را به شوخی گرفتند و خندیدند. اما آن مرد راست می‌گفت در دنیای دیجیتال امروز، دامداری نیز به توسعه پوشش اینترنت روستایی وابسته است و می‌توان برای مدیریت بهتر امور اقتصادی از آن استفاده کرد. پوشش ارتباطات روستایی اگر با نگاه توسعه و اشتغال‌زایی مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند نیروی محرکی برای اقتصاد مناطق محروم روستایی کشور باشد.

او در ادامه به فعالیت‌هایی که در روستاهایی مانند کلپورگان در سیستان و بلوچستان انجام شده پرداخت و گفت: هنر زنان ایرانی در سیستان و بلوچستان منجر به خلق آثار نفیس و بسیار ارزشمندی می‌شد که متاسفانه نمی‌توانستند از فروش آن پولی در بیاورند چون خدمات فروش برایشان مهیا نبود. اما توسعه ارتباطات نسل چهارم تلفن همراه، احداث یک دفتر پست برای ارسال صنایع‌دستی آن‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی باعث شد آنها بتوانند صنایع دستی‌شان را برای مشتریان ارسال کنند و همین مساله منجر به مهاجرت معکوس به روستا شد.

وی افزود: سوالی که نمایندگان از من پرسیدند سوال درست و به‌جایی است. ۲۲ ماه قبل زمانی که نمایندگان به من رای اعتماد دادند، تکلیف کردند که تا پایان برنامه ششم توسعه، ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید پوشش اینترنت و تلفن همراه داشته باشد. روزی که ما وزارتخانه را تحویل گرفتیم از ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور، مجموعاً ۱۹ هزار روستا به صورت عملیاتی به اینترنت متصل شده بودند که مشکلات متعددی داشتند. زمانی که نمایندگان به من رای اعتماد دادند، بارها روی این مساله تاکید کردند.

او اضافه کرد: به همین دلیل ما این مساله را در صدر پیگیری قرار دادیم. در این ۲۲ ماه بیش از هشت هزار روستا به اینترنت متصل شده‌اند آن هم بدون مودم گران و مشکل. هفت هزار و ۲۰۰ روستا نیز طی امسال به شبکه ملی اطلاعات پیوسته‌اند. یعنی به شکل میانگین هر روز حدود ۲۰ روستا. البته بحث ۴۲ هزار روستا در میان است و قطعاً مطالباتی که شکل می‌گیرد، مطالبات درستی است ما هم مرتباً پیگیر هستیم.

وی افزود: وزارت ارتباطات تا الان از ظرفیتی که داشته نهایت استفاده را انجام داده است، بر اساس قانون قرار شد چهار هزار میلیارد از درآمد شش هزار میلیاردی وزارت ارتباطات به وزارتخانه برگردد و در همین حوزه هزینه شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه دشمنانی برای ما تابستان داغ را طراحی کرده بودند که داغش به دل خودشان ماند، گفت: ابزارشان فشار اقتصادی بود که کشور را دچار مشکلاتی کرد. بودجه ما چهار هزار میلیارد تومان در سال گذشته بود که از این مقدار ۱,۵۰۰ میلیارد تومان دریافت کردیم. بودجه‌ای که برای توسعه روستایی در اعتبارات وزارت ارتباطات در نظر گرفته بودیم ۲۲۰ میلیارد تومان بود که کمتر از ۵۰ درصد آن محقق شده است اما به لطف خدا با ابتکار عمل، ما پشت سر تهدیدات دشمن نماندیم و امروز در ضریب ۷۲ درصد پوشش روستایی هستیم.

جهرمی اضافه کرد: من به حوزه انتخابیه شما آمده‌ام و مطالبات مردم را از نزدیک شاهد هستم. تمام ظرفیت‌های وزارتخانه را نیز به کار گرفتیم که این مهم محقق شود. به نظر می‌رسد از آن چیزی که از عهده‌مان بر می‌آمده فروگذار نکرده‌ایم. با نصف بودجه، دو برابر ظرفیت‌ها را توسعه دادیم و چهار برابر سابق کار کردیم.

او گفت: سوال نمایندگان حایز اهمیت است. امیدواریم سر قولی که به شما دادیم بمانیم و تا پایان برنامه ششم توسعه، ۹۰ درصد روستاها تحت پوشش قرار بگیرند.

آذری جهرمی همچنین در نوبت دو پاسخ به سوال گفت: اکنون ۱۸ هزار خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور داریم و امروز بیش از ۱۵ هزار مرکز بهداشت روستایی با نام و مشخصات معلوم در حال فعالیت هستند و به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. هزار و ۲۴۰ روستا آماده اتصال است، هزار و ۸۴۸ روستا پوشش نداريم و باید پوشش ایجاد کنیم. تا پایان خردادماه وزارت بهداشت از این اتفاق رونمایی می‌کند، زیرساخت‌های این کار از کجا آمده است؟ خدمات سلامت ولو در حوزه انتخابی شما با چه زیرساختی به مردم ارایه می‌شود؟ چطور می‌گویید پایبندی به برنامه وجود نداشته است؟

وزیر ارتباطات افزود: گزارش‌هایی از فعالیت‌های توسعه روستایی برای رییس مجلس و کمیسیون صنایع فرستاده‌ام. این حرف شما درست است که ارایه خدمات در برخی روستاها متوازن نیست اما با بودجه محدود و ابتکار عملی که در وزارتخانه وجود دارد، پوشش توسعه روستایی کشور از ۳۶ درصد به ۷۲ رسیده است. در شرایطی که مناطقی مانند جنوب کرمان، شرق هرمزگان، استان فارس، سیستان و بلوچستان از نظر برخی از شاخص‌های ارتباطی در کف جدول بودند. وضعیت روستاها با چیزی که در سایر مناطق کشور است قابل مقایسه نیست. ما مناطقی که دارای شکاف دیجیتال و توازن بدتر بوده را در اولویت قرار داده‌ایم. پیگیری این مطالبه حق شماست و ما حتماً تیرماه به آذربایجان شرقی سفر خواهیم کرد تا مشکلات را رصد کنیم.

او افزود: درست است در حوزه انتخابیه شما به همان دلایلی که گفتم، به برخی از مطالبات رسیدگی نشده، اما نباید دستاوردهای ملی در زمینه ارتباطات را زیر سوال ببریم. من ۴۸ سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها داشته‌ام، در اغلب سفرها همکاران شما همراه ما بودند. آیا مشکلاتی که ارایه کردند حل شده یا نه.؟ می‌توانند به این مساله شهادت بدهند.

آذری جهرمی درخصوص سوال درباره دولت الکترونیکی نیز گفت: دو ماه قبل این سوال مطرح شده است. کلیت سوال مانند سوال قبلی است. توضیحات عمومی همان است که قبلاً گفته‌ام. فراهم‌آوری زیرساخت‌های چهار خدمت اصلی الکترونیکی در مناطق محروم جزو مواردی است که ما انجام آن را در اولویت قرار داده‌ایم. درباره بهداری‌ها و شبکه‌های بهداشت نیز توضیحات کامل داده‌ام.

وی افزود: بحث دیگر نیز، برنامه توسعه و هوشمندسازی مدارس است که در وظایف ما مورد تاکید قرار گرفته است. برای رسیدگی و گزارش این موضوع دو هفته قبل کمیسیون تحقیقات و آموزش در این باره توضیحاتی به آقای عارف (رییس وقت کمیسیون آموزش) دادم. طبق قانون مسوولیت هماهنگی برعهده وزارت ارتباطات است. اما چون هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها وجود ندارد، گاهی کار کمی سخت پیش می‌رود.

وزیر ارتباطات گفت: رسما به وزارت آموزش و پرورش اعلام کردیم تمام ۱۰۶ هزار مدرسه را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کنیم. اکنون نقشه ارتباطی بیرون آمده، در سازمان مدیریت به تایید رسیده و منتظر نهایی شدن در وزارت آموزش و پرورش است.

او درباره ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش کشاورزی نیز گفت: با آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی در زمینه اتصال دو هزار خانه کشاورزی به شبکه ملی اطلاعات به جمع‌بندی رسیدیم تا شرایط لازم برای این کار را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در این موارد مشکل ما بودجه نیست، گفت: مشکل ما هماهنگی بین دستگاهی است و همین باعث شده است که روند کار در برخی بخش‌ها کُند پیش برود.

وی درباره عدم برخورداری مناطق اهل سنت از توسعه ارتباطات گفت: شخصا به کردستان رفتم و برای مردم توضیح دادم که چرا این اتفاق افتاده است. در کردستان زیرساخت‌های ارتباطی یعنی فیبر نوری مدت‌ها توسعه پیدا نکرده بود و سال گذشته ما آماده‌سازی زیرساخت‌ها را برای توسعه فیبر نوری در این استان انجام دادیم. ما قطعا باید به مردم مناطق اهل سنت توجه ویژه‌ای کنیم و بحث توسعه و اتصال آنها به ارتباطات و اینترنت را فراهم کنیم.

جهرمی افزود: در مورد اتصال ارتباطات روستایی می‌گویند آمارها با واقعیت متفاوت است این در حالی است که اگر لیست روستاهایی را که اعلام کردیم مورد بررسی قرار دهید متوجه می‌شوید که آمار طبق واقعیت داده شده است چرا که این موضوع قابل کتمان نیست و اینکه این روستاها از این امکانات برخوردار هستند یا نه به راحتی قابل ارزیابی است.

وزیر ارتباطات با اعلام این که چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر توسعه فیبر نوری به استان‌ها ابلاغ شده و در حال اجرایی شدن است صحبت‌هایش را به پایان رساند.
 
اولین کارت زرد وزیر
در نهایت بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس پس از توضیحات وزیر ارتباطات با بیان این که به دلیل جوانی آقای وزیر به او فرصت می‌دهم و سوالات خود را به رای نمی‌گذارم از آذری جهرمی قول گرفت مشکلات ارتباطی شهرستان هریس حل شود.

اما محمود نگهبان سلامی از توضیحات وزیر ارتباطات و اطلاعات درباره سوال مذکور قانع نشد و خواستار آن شد که پاسخ‌های وزیر به رای نمایندگان گذاشته شود که وکلای ملت نیز با ۸۳ رای موافق، ۸۳ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه از پاسخ‌های آذری جهرمی قانع نشدند.
 
واکنش وزیر به دریافت کارت زرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم پس از خروج از مجلس به دریافت کارت زرد از نمایندگان واکنش نشان داد.

آذری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در فوتبال وقتی خطا می‌کردیم، داور کارد زرد می‌داد. اما در عرصه سیاست فضا متفاوته! تجربه جالب بود. 83 به 83 اما خب بیست نظر ممتنع هم موافق حساب نمیشه، باید بیشتر تلاش کنیم هر چند محدودیت‌های بودجه‌ای زیاده. در سال گذشته نصف بودجه تخصیص گرفت اما عملکرد دوبرابر! باز هم میشه».
 


کد مطلب: 272244

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272244/وزیر-ارتباطات-مجلس-کارت-زرد-گرفت

ITMen
  https://www.itmen.ir