۰
سومین فراخوان پست برای همکاری با بخش خصوصی منتشر شد

پست به دنبال متقاضیان مشارکت در طرح GNAF

تاریخ انتشار
شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۸
پست به دنبال متقاضیان مشارکت در طرح GNAF
 
آی‌تی‌من- شرکت پست پس از انتشار «فراخوان شناسایی شرکت‌های ارایه‌دهنده سامانه‌های دانشگاهی» و «فراخوان شناسایی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پیام‌رسان سازمانی»، «فراخوان شناسایی شرکت‌های ارایه کننده نقشه‌های بومی برای ارایه خدمات الکترونیکی و برخط کدپستی و نشانی مکان محور شرکت پست» را نیز منتشر کرد.

با ورود اپراتورهای خصوصی به بازار پستی کشور، رویه شرکت پست نیز در یک سال گذشته تغییرات محسوسی داشته و به نظر می‌رسد این شرکت دولتی قصد دارد با همکاری استارتاپ‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی، چابکی و تنوع خدمات را به محصولاتش بیفزاید. در همین راه هم در عرض مدت یک هفته، سه فراخوان همکاری با بخش‌خصوصی منتشر کرده که می‌تواند سرآغاز فعالیت‌های جدیدی در حوزه پست باشد.

26 خرداد بود که پست اعلام کرد در نظر دارد بر اساس رویکرد جدید مبتنی بر توسعه و ارایه سرویس‌های نوین با مشارکت بخش خصوصی از خدمات شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پیام‌رسان‌های سازمانی به منظور ارتباطات میان کارکنان سازمان‌ها و مکاتبات آن‌ها استفاده کند. در این مشارکت تامین و ارایه زیرساخت‌های نرم‌افزاری برعهده شرکت کننده و بازاریابی، تامین مشتری و توسعه بازار کسب و کار برعهده شرکت پست است. مهلت مشارکت در این فراخوان 15 تیر تعیین شده است.

دو روز بعد و در 26 خرداد ماه این شرکت اعلام کرد که در نظر دارد از خدمات شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات سامانه‌های دانشگاهی استفاده کند. در این راستا مقرر است تعدادی از شرکت‌های واجد شرایط، ضمن استفاده از وب‌سرویس‌‌های تولید بارکدپستی، استعلام نر‌خ و به فراخور بهره‌گیری از سایر زیرساخت‌های نرم‌افزاری شرکت پست در جهت تکمیل فرآیند مربوطه در زنجیره ارزش و تحویل مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان با شرکت پست فعالیت مشترک داشته باشند. در این مشارکت تامین و ارایه زیرساخت‌های نرم افزاری برعهده شرکت کننده و بازاریابی، تامین مشتری و توسعه بازار کسب و کار برعهده شرکت پست است. مهلت مشارکت در این فراخوان نیز هفدهم تیرماه تعیین شده است.

اما در جدیدترین فراخوان شرکت پست که روز گذشته منتشر شد، این شرکت در نظر دارد بر اساس رویکرد جدید مبتنی بر توسعه و راه‌اندازی سرویس‌های نوین با مشارکت و همکاری بخش خصوصی نسبت به بازاریابی و بهره‌برداری از سامانه‌های برخط (وب سرویس‌های) کدپستی و نشانی مکان محور در قالب خدمات الکترونیکی اقدام کند.

در این فراخوان مقرر است تعدادی از شرکت‌های ذیصلاح شناسایی و به عنوان نماینده شرکت پست انتخاب شده تا نسبت به بازاریابی و بهره برداری از وب سرویس‌های کدپستی و نشانی مکان محور (GNAF) فعالیت کنند. بر اساس این مشارکت، نمایندگان برگزیده پس از انعقاد قرارداد مشارکتی با شرکت پست، می‌توانند نسبت به شناسایی شرکت‌های بخش خصوصی یا دولتی اقدام و پس از تأیید شرکت پست، قرارداد بهره‌برداری منعقد کرده و با استفاده از وب سرویس‌های استعلام کدپستی و نشانی مکان محور سرویس ارایه کنند.

براساس این فراخوان تعیین قدر‌السهم‌های طرفین بر اساس مدل تجاری مورد توافق انجام خواهد شد. همچنین نمایندگان منتخب صرفا می‌بایست از وب سرویس‌های موجود شرکت پست بهره برداری کرده و حق هیچ گونه ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات را تحت هیچ عنوان نخواهند داشت.

شرایط اختصاصی شرکت در این فراخوان نیز به این ترتیب است:

1- سوابق کاری مرتبط در زمینه ارایه وب سرویس
2- سوابق کاری مرتبط با ارایه نقشه‌های بومی کشور به صورت سرویس
3- دارا بودن مجوزهای قانونی لازم برای ارایه خدمات الکترونیکی
4- ضرورت حفظ امنیت اطلاعات بهره برداران و ارایه مجوزهای امنیتی از مراجع ذی‌صلاح
5- در صورت نیاز به نصب هرگونه نرم‌افزار، می‌بایست نصب روی سرورهای شرکت پست انجام و تمامی استانداردهای نرم‌افزاری پست لحاظ گردد.
6- مالکیت برند و اطلاعات و تمامی حقوق مادی و معنوی آن متعلق به شرکت پست است.
7- نماینده منتخب می‌بایست سیستم تیکتینگ (پشتیبانی برخط) و سایر سیستم‌های مورد نیاز برای پاسخگویی به بهره‌برداران را راه‌اندازی کن
د.

تاریخ مشارکت در این فراخوان 22 تیرماه تعیین شده است.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۲۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما