۰
با دستور مستقیم ترامپ آغاز شد

حملات سایبری آمریکا علیه سامانه‌های موشکی ایران

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۵۶
حملات سایبری آمریکا علیه سامانه‌های موشکی ایران

آی‌تی‌من- در حالی که روز گذشته، ترامپ اعلام کرد که نظرش درباره حمله موشکی به نقاط محدودی در ایران، در پاسخ به سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور، تغییر داده است، خبرها حاکی است که یک اقدام خصمانه دیگر را به عنوان جایگزین در دستور کار قرار داده است.

واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید نوشت: حملات سایبری از شب پنج‌شنبه (یعنی در همان روزی که پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های سرزمینی ایران سرنگون شد) به دست پرسنل مرکز فرماندهی سایبری ارتش آمریکا اجرایی شده است.

گفته می‌شود که مرکز فرماندهی سایبری آمریکا، آماده سازی برای حملات سایبری علیه ایران را از زمان حمله به دو نفتکش در خلیج عمان، آغاز کرده است؛ حملاتی که آمریکا و برخی کشورهای هم‌پیمانش مدعی‌اند عامل آن ایران بوده است؛ اما تا کنون مدرک قابل اعتنایی در این زمینه ارایه نشده است.

حملات سایبری علیه سامانه‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با هدایت سنتکام انجام می‌شود که مسوولیت عملیات نظامی در محدوده خاورمیانه را به عهده دارد. در همین حال دولت آمریکا دیروز (شنبه) به مقامات صنعتی در این کشور هشدار داد که احتمال انجام حملات سایبری از سوی ایران را جدی بگیرند.

مقامات کاخ سفید هنوز به طور رسمی انجام این حملات را تایید نکرده‌اند. الیسا اسمیت، سخنگوی پنتاگون نیز گفت: به دلیل لزوم امنیت عملیات، ما درباره عملیات فضای سایبری، جاسوسی یا برنامه‌ریزی‌ها به این منظور اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم.

دونالد ترامپ همچنین دیروز اعلام کرد که روز دوشنبه (فردا) تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به اجرا خواهد گذاشت.

عملیات سایبری روز پنج‌شنبه علیه سامانه‌های موشکی سپاه پاسداران، نخستین عملیات آفندی مرکز عملیات سایبری ارتش آمریکا از زمان ارتقای این مرکز به واحد فرماندهی رزمی در ماه مه گذشته است. همچنین گفته می‌شود این عملیات، نشان‌دهنده استراتژی جدید این مرکز با نام «دفاع رو‌به جلو» است که ژنرال پل ناکاسون، فرمانده این مرکز گفته این استراتژی را «علیه دشمنان‌مان در مرز‌های مجازی آنان» به اجرا می‌گذاریم.

مقامات کشورمان درباره این حملات و درصد موفقیت‌آمیز بودن آنها اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.
 
کد مطلب : ۲۷۲۲۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين