کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس از رشد سهام لویی ویتون در هفته گذشته

برنار آرنو، عضو سوم باشگاه صد میلیارد دلاری‌ها شد

جف بیزوس و بیل گیتس به همراه آرنو تنها ثروتمندان 100 میلیارد دلاری جهان هستند

بلومبرگ , 2 تير 1398 ساعت 6:28

برنار آرنو (Bernard Arnault)، میلیاردر فرانسوی و ثروتمندترین فرد اروپا، پس از جف بیزوس و بیل گیتس به باشگاه ثروتمندان 100 میلیارد دلاری پیوست.


 
آی‌تی‌من- برنار آرنو، رییس هیات مدیره LVMH dh یا همان لویی ویتون معروف، سه‌شنبه گذشته با افزایش 2.9 درصدی سهم این شرکت و ثبت قیمت 368.80 یورو به ازای هر سهم، به باشگاه صد میلیارد دلاری‌ها وارد شد؛ باشگاهی که پیش از او فقط دو عضو داشت: جف بیزوس، مدیراجرایی و بنیان‌گذار آمازون و بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت.

ارزش دارایی‌های آرنو در سال جاری میلادی 32 میلیارد دلار افزایش یافته و از این نظر در صدر فهرست 500 میلیاردر بلومبرگ قرار گرفته است.

جالب است بدانید که دارایی آرنو هم اکنون در حدود 100.4 میلیارد دلار است و این رقم معادل بیش از 3 درصد کل اقتصاد فرانسه است. این دارایی نشان دهنده فاصله طبقاتی عمیقی است که در این کشور رخ داده و همین اختلاف سطح درآمدها نیز به ناآرامی‌های متعددی در فرانسه انجامیده است. در واقع، مولتی‌میلیاردرهای فرانسوی، در سال 2019 بیشترین افزایش ثروت را در اروپا داشته‌اند که از میان آنها می‌توان به افرادی همچون آرنو از لویی ویتون، فرانسوا پینو از شرکت Kering SA  و ژرار و آلن ورتیمر از شانل اشاره کرد.

آرنو و خانواده‌‌اش پس از آتش سوزی کلیسای نوتردام در ماه آوریل گذشته، 650 میلیون دلار به بازسازی این بنای تاریخی اهدا کردند.

آرنو از طریق یک شرکت خانوادگی نزدیک به نیمی از سهام LVMH را در اختیار دارد. همچنین 97 درصد سهام کریستین دیور نیز در دست اوست.

بیل گیتس 32 میلیارد دلار از دارایی‌اش را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس اهدا کرده است. جف بیزوس نیز پس از جدایی، 40 میلیارد دلار از ثروتش را طبق قانون به همسر سابقش مکنزی بیزوس داد.
 
 
 


کد مطلب: 272300

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272300/برنار-آرنو-عضو-سوم-باشگاه-صد-میلیارد-دلاری-ها

ITMen
  https://www.itmen.ir