۰
مروری بر بخش‌های مختلف الکامپ بیست‌و‌پنجم

الکام ترندز، فرصتی برای خودنمایی فناوری‌های نوظهور

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲
الکام ترندز، فرصتی برای خودنمایی فناوری‌های نوظهور

آی‌تی‌من-  برگزارکنندگان الکامپ در معرفی بخش جدید الکام ترندز اینگونه نوشته‌اند: 
«الکام ترندز نمایشی از فناوری های نوظهور ، الکام ترندز فرصتی برای ترویج و توسعه بازار محصولات مبتنی بر فناوری های پیشرو ، الکام ترندز امکان حضور شرکت های دارای محصولات نوآورانه، الکام ترندز نگاهی به آینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در جهان، الکام ترندز در نمایشگاه بین المللی الکامپ از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران ، الکامپ ۲۵ با شعار آینده بهتر»

رسول سراییان دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز چندی پیش و در نخستین نشست خبری پیش از برگزاری الکامپ بیست‌و‌پنجم در معرفی بخش‌های مختلف الکامپ 2019 اینطور گفت: امسال از بیست و هفتم تیر به مدت چهار روز نمایشگاه الکامپ در محل نمایشگاه های دایمی تهران برگزار می شود که خوشبختانه با وجود اضافه شدن سال به سال فناوری، دیگر کمتر جایی است که در آن صحبتی از موضوعاتی چون تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال مطرح نباشد.

وی با بیان اینکه الکامپ بزرگترین نمایشگاه فناورانه کشور به‌حساب می‌آید، افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان مجری نمایشگاه الکامپ توانسته است تا این نمایشگاه را با حضور همه دی‌نفعان را زیر یک چتر برگزار کند. 

سراییان با اشاره به شرایط سیاسی و اقتصادی این روزهای کشور گفت: به واسطه این شرایط با چالش های جدی روبرو بودیم تا بتوانیم بیشترین تاثیرگذاری را در حوزه آینده سازی جوانان و ایجاد روح امید در کشور داشته باشیم که از همین رو شعار آینده بهتر را برای الکامپ بیست و پنجم در نظر گرفتیم. 
 

سراییان، الکامپ ترندز و الکامپ جابز را به عنوان دو ویژگی جدید الکامپ امسال دانست و تصریح کرد: در بخش الکامپ ترندز سعی داریم ۱۰ فناوری روز دنیا که از مرحله نوزادی عبور کرده اند را به صورت عملیاتی برای بازدیدکنندگان ارایه کنیم که شامل فناوری های اینترنت اشیا، بلاکچین، بیگ دیتا و دیتا ساینتس، رباتیک، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، اوپن دیتا، و رمزارزها می شود. 
 


دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به مسوولیت اجتماعی این سازمان خاطرنشان کرد: در الکامپ امسال حوزه توا‌ن‌تک را با ماموریت ارایه خدمات توان یابان در حوزه فناوری اطلاعات و جذب سرمایه گذار برای کسب و کارهای حوزه توان یابان ارایه می شود.

وی در مورد بخش الکامپ جابز افزود: ویژگی دوم الکامپ امسال که برای نخستین بار است که اجرا می شود اضافه شدن بخش الکامپ جابز است که سالن خاصی برای آن در نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده است و امیدواریم از طریق آن برای جامعه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد اشتغال شود که جزیی از مسوولیت های اجتماعی سازمان نظام صنفی رایانه ای محسوب می شود.

سراییان با بیان اینکه ایده الکامپ جابز از نمایشگاه کار گرفته شده است و جلساتی پیرامون آن با وزارت کار نیز داشتیم، گفت: بعد از برگزاری نمایشگاه الکامپ، گزارشی خواهیم داد از این که در الکامپ جابز امسال چه تعداد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد شده است.

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای همچنین از نقش وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات در ارتباط با دعوت از مقامات کشورهای خارجی برای حضور در نمایشگاه الکامپ امسال تشکر و قدر دانی کرد.

این مقام مسوول یکی از برنامه های الکامپ 2019 را ایجاد تورهای بازدید از نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: تورهای داخل و بیرون نمایشگاهی را طراحی کردیم تا بازدیدکنندگان توسط تورلیدرهای خاصی به طور مشخص بتوانند بدون اتلاف وقت از نمایشگاه بازدید کنند که این تورها مختص بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به درنظر گرفتن تسهیلاتی پیرامون اسکان و رفت و آمد مهمانان خارجی، افزود: همچنین بخشی نیز برای مهمانان خارجی اختصاص پیدا کرده که بتوانند در ایام نمایشگاه از شرکت های داخلی بازدیدی داشته باشند.

سراییان با بیان اینکه در نمایشگاه امسال امکان تبادل پاویون نیز با کشورهای خارجی فراهم است، خاطرنشان کرد: بدین ترتیب این امکان فراهم شده تا کشورها به همراه استارت آپ ها و شرکت های خود در نمایشگاه الکامپ امسال حضور داشته باشند.
 
45 هزار متر مربع برای نمایشگاه الکامپ
رضا حیدری مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 2019 نیز در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه بیش از 45 هزار مترمربع از محل نمایشگاه توسط شرکت های مختلف پیش ثبت نام صورت گرفته است، گفت: در الکامپ جابز که برای نخستین بار در الکامپ برگزار می شود، قرار است تعدادی از شرکت های جاذب نیروی کار و تعدادی از شرکت ها و موسساتی که دانش آموختگان را برای حضور در بازار آماده می کنند، حضور داشته باشند تا از طریق پلتفرمی که امکان استفاده از آن برای همه شرکت های حاضر در نمایشگاه فراهم است، بر بستر فناوری اطلاعات اشتغال ایجاد شود.

 
کد مطلب : ۲۷۲۳۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين