۰
نتایج بررسی بیت‌وایز نشان داد:

حجم عمده دادوستد بیت‌کوین، ساختگی است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۶
حجم عمده دادوستد بیت‌کوین، ساختگی است

آی‌تی‌من- بیت‌وایز که یک شرکت ارایه دهنده راهکارهای مدیریت دارایی‌ است و برای ایجاد نخستین صندوق معاملات بیت‌کوین است، می‌گوید که در دیدار با مقامات کمیسیون سهام و بورس آمریکا، این بررسی را در اختیار آنان قرار داده است.

متیو هوگان، مدیر بخش تحقیقات بیت‌وایز در این باره می‌گوید: اگر بتوانیم هیاهوهای مرتبط با معاملات بیت‌کوین را حذف کنیم، این بازار به بازاری کارآمد تبدیل خواهد شد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، این بررسی نشان می‌دهد که تقریبا تمامی حجم معاملات گزارش شده 71 صرافی از 81 صرافی موجود Wash Trade  بوده است. Wash Trade به نوعی از دستکاری در بازار می‌گویند که یک سرمایه‌گذار به طور هم‌زمان یک ابزار مالی را هم می‌خرد و هم می‌فروشد و از این طریق به ایجاد فعالیت مصنوعی و گمراه کننده در بازار می‌پردازد. روش کار به این صورت است که سرمایه‌گذار یک درخواست فروش و بلافاصله یک درخواست خرید ارایه می‌کند و ابزار مالی مورد نظر را از خودش خریداری می‌کند، یا برعکس. این کار می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از جمله افزایش حجم دادوستد و ایجاد این توهم که ابزار مالی مورد نظر تقاضای بالایی دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حجم دادوستد صرافی‌های مورد نظر به روزانه بیش از 6 میلیارد دلار می‌رسد و تنها 273 میلیون دلار این دادوستد واقعی است.

جالب اینکه برخی از این معاملات با حاشیه سود یک سنتی انجام می‌شود، در حالی که بررسی دادوستدهای کوین‌بیس، حاشیه سود متوسط 15 دلاری را نشان می‌دهد که در برخی موارد تا 300 دلار هم مشاهده شده است. هوگان می‌گوید: جالب است که یک صرافی با حجم 18 برابری دادوستد حاشیه سودی 1500 برابری ارایه دهد.

گفتنی است که در معاملات امروز، ارزش بیت کوین به بالاترین رقم ثبت شده خود در طول ۱۵ ماه اخیر رسید و هر بیت کوین به ازای ۱۱ هزار و ۲۴۷.۶۲ دلار مبادله شد.

بازدهی بیت کوین در ماه اخیر در شرایطی به بالای ۱۰ درصد رسیده است که ماه گذشته نیز ارزش بیت کوین ۲۰۰ درصد افزایش یافته بود. بدین ترتیب در مقایسه با رقم ثبت شده برای بیت کوین در ابتدای سال میلادی جاری، ارزش بیت کوین حدوداً ۳.۵ برابر رشد داشته است.

سایر ارزهای دیجیتالی نیز امروز صعودی بودند به گونه‌ای که هر واحد اتریوم به ۳۱۳.۸۲ دلار، بیت کوین کش به ۴۸۲.۸۴ دلار، لایت کوین به ۱۳۵.۹۴ دلار، مونرو به ۱۱۵.۶۸ دلار، دش به ۱۷۷.۴۷ دلار نئو به ۱۷.۷۳ دلار، لیسک به ۲.۱۰ دلار و میکسین به ۲۴۵.۴۱ دلار رسیدند.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۳۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما