۰

هشدار دادستان یزد به ماینرها و خریداران رمزارز

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۸
هشدار دادستان یزد به ماینرها و خریداران رمزارز

آی‌تی‌من- در اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب یزد آمده است: دستگاه‌های ماینر و تجهیزات جانبی آنکه برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، قاچاق بوده و نگهداری و خرید و فروش آن ممنوع است و به پلیس فتا نیز ابلاغ شده تا با موارد آگهی آن در فضای مجازی برخورد کند.

این دستگاه‌ها موجب هدر رفتن انرژی برق شهری و صنعتی شده و بعضاً پوششی برای پولشویی است. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در این حوزه توسط دولت به رسمیت شناخته نشده و شهروندان باید مراقب باشند تا سرمایه‌های آن‌ها توسط افراد سودجو به هدر نرود.

یادآور می‌شود؛ بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیرحرفه‌ای و ناآگاه به مخاطرات سرمایه‌گذاری، در این حوزه سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.

در حالی که تاکنون این سرمایه‌گذاری و خرید فروش در کشور رسمیت ندارد، تضییع حقوق احتمالی سرمایه‌گذاران نیز به راحتی قابل پیگیری نیست و برخی از کلاهبرداران در فضای مجازی نیز از همین موضوع سو استفاده می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از دستگاه‌هایی که مورد تبلیغ قرار می‌گیرد، اساساً چنین قابلیتی را نداشته و افراد زیادی به همین جهت مال باخته شده‌اند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۲۳۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين