۰

گلکسی سامسونگ ۱۰ ساله شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲
گلکسی سامسونگ ۱۰ ساله شد

آی‌تی‌من- 10 سال پیش در چنین روزهایی سامسونگ گوشی گلکسی را که هیچ پسوند یا پیشوندی نداشت، با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید به بازار عرضه کرد. این دستگاه اگرچه امروز خیلی ساده و حتی ناکارآمد به نظر برسد، توانست با تغییرات فراوانی که طی این سال‌ها روی آن انجام شد، در رده بهترین‌های جدول قرار بگیرد و با آیفون اپل رقابت کند.

29 ژوئن سال 2009 سامسونگ اولین گوشی گلکسی را راهی بازار کرد. این دستگاه که با شماره مدل GT-I7500 شناخته می‌شد، دارای نمایشگر آمولد 3.2 اینچی با وضوح 480 در 320 پیکسل بود و از پردازنده ۵۲۸ مگاهرتزی، ۱۲۸ مگابایت رم، حافظه خارجی تا هشت گیگابایت و دوربین ۵ مگاپیکسلی از ویژگی‌های این گوشی بود. گلکسی همچنین با شبکه‌های GSM/HSDPA. سازگار بود و از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون برخوردار بود.

با ساخت سری گوشی‌های گلکسی، سامسونگ توانست وارد بازار رقابتی شود و برخلاف گوشی‌های قدیمی این برند، گوشی‌های جدید کند نبودند و از قابلیت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برخوردار بودند. این گوشی در ابتدا با اندروید ۱.۵ کاپ‌کیک روانه بازار شدند و بعدها با به‌روزرسانی به نسخه اندروید 1.6 دونات، ارتقا یافتند. بااین‌حال بعد از آن، به‌روزرسانی دیگری دریافت نکردند؛ گرچه رام‌های غیررسمی برای گلکسی وجود داشتند.

سال بعد سامسونگ اولین گوشی تمام لمسی خود را با نام گلکسی S که بزرگ‌ترین نمایشگر را در میان گوشی‌های موجود در بازار بود، ارایه کرد. با پیشرفت طراحی، گوشی‌های سامسونگ به کشورهای بیشتری صادر شد و مخاطبان بیشتری در سراسر دنیا جذب کرد و توانست جایگاه بسیار خوبی را در بازار دنیا به خود اختصاص دهد.

پس از این گوشی، گلکسی اس ۲ (Galaxy S II) با نمایشگر بزرگ‌تر، پردازنده قوی‌تر و دوربین پیشرفته‌تر به بازار عرضه شد و توانست پایه‌های قدرت سامسونگ را مستحکم‌تر کند. با عرضه گلکسی اس ۳(Galaxy S III)، سامسونگ بالاخره توانست این برند را به عنوان یکی از معروف‌ترین نام‌ها در صنعت تلفن همراه جا بیندازد. 

حتی استانداردهایی که سامسونگ برای این سری از گوشی‌هایش تعریف کرد مانند حفاظت دربرابر نفوذ آب، تبدیل به یکی از قابلیت‌های مهم گوشی‌های پرچم‌دار شد و صفحه بزرگ این سری اندازه استاندارد گوشی‌های همراه را برای همیشه تغییر داد. 

اما یک سری از ویژگی‌ها فقط به گوشی‌های سری گلکسی اختصاص یافت؛ مثلا قلم سری گلکسی نوت فقط روی همین سری قرار گرفت و گوشی‌های دیگر از چنین قابلیتی برخوردار نیستند. صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی اولین گلکسی نوت با استانداردهای امروزی ممکن است کوچک به‌نظر برسد؛ اما همین ابعاد بزرگ سری نوت بود که دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند را به‌سمت ساخت گوشی‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر سوق داد. سری نوت برای برخی کاربران قابل قبول نبود؛ اما بعد از عرضه به موفقیتی باورنکردنی برای سامسونگ تبدیل شد.

سال‌ها است که سری گلکسی S سامسونگ در‌حال‌رقابت با اپل برای به‌دست‌آوردن جایگاه اول در فهرست بهترین‌ها است و این رقابت باعث شده نام گلکسی امروز فراتر از تلفن‌ها برود و در تبلت‌ها و ابزارهای پوشیدنی و حتی هدفون‌ها استفاده شود. 

بر این اساس حالا گلکسی به یکی از بهترین سری گوشی‌های بازار تبدیل شده و اگرچه قیمت برخی از مدل‌های پرچمدار بسیار بالاست، اما توانسته رقابت بزرگی را در دنیا به راه بیندازد.

 
مرجع : Phone Arena
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۳۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما