کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناآمادگی شهرهای آمریکا در برابر حملات سایبری

باج افزار، کامپیوترهای شهر لیک‌سیتی فلوریدا را از کار انداخت

Business Insider , 9 تير 1398 ساعت 21:24

مقامات شهر لیک‌ستی در فلوریدای ایالات متحده، با پرداخت 500 هزار دلار به باجگیران کامپیوتری موافقت کردند.



آی‌تی‌من- روز دهم ماه ژوئن، انتشار یک باج‌افزار موجب از کار افتادن کامپیوترهای دولتی شهر لیک‌سیتی در کالیفرنیا شد و باجگیران، درخواست 500 هزار دلار برای آزاد کردن فایل‌های کامپیوتری داشتند؛ خواسته‌ای که پس از نزدیک به سه هفته، مقامات شهری به آن تن دادند.

پیش از موافقت با پرداخت باج مذکور، دستگاه‌های دولتی در این شهر مجبور شدند به سیستم قدیمی کاغذی روی بیاورند. روز دهم ماه‌ ژوئن، شورای شهر لیک‌سیتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرداخت‌ ‌هزینه‌های شهری مانند آب و برق و گاز هم‌چنان از طریق مراجعه حضوری شهروندان انجام می‌شود؛ ولی سیستم کارت اعتباری در دسترس نیست.

حمله به لیک‌سیتی، دومین مورد از حمله‌های باج‌افزاری در فلوریدا در چند هفته گذشته است که نشان می‌دهد شهرهای آمریکا در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیرند. هفته گذشته نیز شهر ویویرا بیچ در فلوریدا نیز مورد حمله قرار گرفت و مقامات شهری مجبور به پرداخت 600 هزار دلار بیت‌کوین به باج‌گیرها شدند. در ماه مارس گذشته نیز شهر آتلانتا در ایالت جورجیا، مورد حمله باج افزاری قرار گرفت.

پیش‌تر، شرکت تحقیقاتی امنیت سایبری Recorded Future گزارشی درباره حملات باج‌افزاری به دولت‌های فدرال و محلی انجام داده بود که نشان می‌داد  از ماه آوریل سه شهر لین در ماساچوست، کارترزویل در جورجیا و بالتیمور در مریلند، هدف حملات مشابهی بوده‌اند. در این میان بالتیمور، حداقل دوبار با حمله باج افزاری مواجه بوده است.

بررسی این شرکت امنیتی بیان می‌دارد که این حملات در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
 


کد مطلب: 272348

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272348/باج-افزار-کامپیوترهای-شهر-لیک-سیتی-فلوریدا-کار-انداخت

ITMen
  https://www.itmen.ir