کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسعه و تحول در حوزه روباتیک با استفاده از پتانسیل‌های داخلی

10 تير 1398 ساعت 20:10

رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انجام اقدامات این مرکز برای استفاده از پتانسیل‌های حوزه روباتیک کشور خبر داد تا شاهد رونق و گسترش فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.



آی‌تی‌من- به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی محمد سلطانی رییس مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: برای ساخت و تولید محصولات جدید نیاز به تعامل محققان از حوزه های مختلف فناوری است. فعالیتی که نیاز به هماهنگی و اقدام فعالیت مشترک ستادهای توسعه فناوری دارد. از این رو برقراری ارتباط و ایجاد همکاری مدام با ستادها و بخش های مختلف معاونت علمی یکی از رویکردهای کلیدی این مرکز است.

سلطانی ادامه داد: برای توسعه کسب و کارهای حوزه همگرا اقداماتی در دست انجام است. حمایت از استارتاپ های نوپا و نشان دادن مسیر برای تولید و تجاری‌سازی محصول یکی از این اقدامات است که برای تحقق آن با شتابدهنده های تخصصی و مراکز حامی توسعه کسب و کارها در تعامل هستیم. 

رییس مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی، هوش مصنوعی را نقطه همگرایی دیگری معرفی کرد که مرکز در این حوزه اقداماتی انجام داده است و افزود: هوش مصنوعی با قابلیت استفاده در ماشین های روباتیک یکی از نقاط همگرایی فناوری شناختی و اطلاعات محسوب می شود. در این حوزه نیروی انسانی توانمند با برگزاری کارگاه های تخصصی تربیت شده اند. فعالیت و استفاده از این نیروی کارآمد می تواند زمینه پیشرفت این حوزه را در کشور فراهم کند. البته فعالیت متخصصان در این حوزه محدود به شرکت در مسابقات روبات های فوتبالیست و امداد شده است. زیرا اغلب صنایع تمایلی به استفاده از این فناوری ندارند. 

وی همچنین ابراز کرد: در مرکز برای توسعه فعالیت ها در این حوزه نیز اقداماتی انجام شده است تا از این پتانسیل موجود در کشور در مسیر پیشرفت بهره بیشتری برده شود. در این زمینه نیز طرحی در حال انجام است تا دانش موجود برای ساخت روبات های خودران از فاز آزمایشگاهی وارد مرحله صنعتی شود. پس به زودی شاهد گسترش و توسعه توانمندی های این حوزه هستیم تا شاهد رسوخ این فناوری در صنایع سنگین و حمل و نقل باشیم.

 


کد مطلب: 272355

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272355/توسعه-تحول-حوزه-روباتیک-استفاده-پتانسیل-های-داخلی

ITMen
  https://www.itmen.ir