۰

نتایج ارزیابی اپراتورهای خدمات اینترنتی و تلفن همراه اعلام شد

تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۲۶
مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری
مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری

آی‌تی‌من- به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: در این ارزیابی که به منظور شفاف‌سازی وضعیت موجود اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات، تقویت فضای رقابتی میان اپراتورها و ارتقای کیفیت خدمات انجام شده است شرکت‌های شاتل، آسیاتک، رهام داتک، پیشگامان، صبانت، پارس آنلاین، های وب، فن آوا، مخابرات ایران و حلما گستر به ترتیب رتبه‌های یک تا ده را در حوزه خدمات اینترنت ثابت و شرکت‌های ایرانسل و مبین‌نت در حوزه خدمات اینترنت بی‌سیم به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند.

وی افزود: در حوزه خدمات اینترنت ثابت تنها ده اپراتور تاثیرگذار که دارای بالاترین سهم بازار بودند مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

حقی اظهار کرد: در حوزه خدمات تلفن همراه نیز شرکت‌های همراه اول، خدمات ارتباطی ایرانسل و رایتل به ترتیب رتبه اول تا سوم را به دست آوردند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری رگولاتوری درباره شاخص‌های ارزیابی اپراتورها تصریح کرد: اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات در دو بعد مشتری و رگولاتوری ارزیابی شده‌اند که البته شاخص‌های بُعد مشتری وزن بیشتری دارد.

وی در تشریح شاخص‌های ارزیابی این ابعاد گفت: اپراتورها در بعد مشتری با شاخص‌های عملکردی، رضایت مشتری، وضعیت بازار و پشتیبانی مشتری و در بعد رگولاتوری با شاخص‌های میزان پایبندی به قوانین و مقررات، تعهدات توسعه و اجرا، تعهدات مالی و ارزیابی‌های ادارات کل تنظیم مقررات مناطق سنجیده شده‌اند.

حقی با اشاره به استمرار ارزیابی‌ها تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بازه‌های زمانی ارزیابی اپراتورها را کوتاهتر کرده و ارزیابی‌های بعدی را بصورت فصلی و در بازه زمانی سه ماهه انجام دهیم.

 
کد مطلب : ۲۷۲۳۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما