۰
پای سامسونگ به دادگاه باز شد

تبلیغات گوشی‌هایی که ضدآب از آب درنیامدند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹
تبلیغات گوشی‌هایی که ضدآب از آب درنیامدند

آی‌تی‌من- کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) از سامسونگ به دادگاه شکایت کرده است. این کمیسیون ادعا می‌کند سامسونگ درباره ماهیت ضدآب بودن گوشی‌هایش مشتریان را گمراه کرده است. 

به تازگی تبلیغی از یکی از گوشی‌های سامسونگ پخش شده مبنی بر اینکه موبایل‌های این برند در شرایطی مثل استخر و شنا در دریا و زیر آب قرار می‌گیرند و هیچ مشکلی برای گوشی رخ نمی‌دهد و این تصور برای کاربران ایجاد شده که این دستگاه‌ها ضد آب هستند و بدون نگرانی می‌توان با آن‌ها شنا یا موج‌سواری کرد.

بر اساس آگهی‌های تبلیغاتی سامسونگ، برخی از گوشی‌ها مثل سری گلکسی A و S، فقط در مقابل آب خالص و تا عمق و زمان مشخصی بر اساس مدل و IP آن مقاوم هستند. در سایت این شرکت قید شده گوشی گلکسی S10 به مدت ۳۰ دقیقه و در عمق حداکثر ۱.۵ متری، فشار آب را تحمل می‌کند. با این حال در بخش دیگری از همان صفحه البته با اندازه‌ای کوچک‌تر متنی قرار دارد مبنی بر اینکه به‌طور کلی توصیه نمی‌شود گوشی‌های سری گلکسی در استخر یا ساحل استفاده شوند.

این در حالی است که برخی از گوشی‌های سامسونگ که در استرالیا عرضه می‌شوند، به دلیل اینکه بیشتر می‌توانند در مقابل آب مقاومت کنند، با قیمت بالایی فروخته می‌شوند. مثلا Galaxy S10e ضدآب با قیمتی حدود ۸۳۰ دلار فروخته می‌شود؛ در حالی‌ که گوشی Galaxy J8 که ضدآب معرفی نشده، قیمتش حدودا ۲۸۰ دلار است.

بر این اساس راد سیمزمدیر ACCC در بیانیه‌ای دراین باره اعلام کرده است که تبلیغات سامسونگ به طور گمراه کننده نشان می‌دهد گوشی‌های سری گلکسی را می‌توان در آب اقیانوس یا استخر استفاده کرد و دستگاه از قرار گرفتن در معرض آب آسیبی نمی‌بیند اما این امر حقیقت ندارد.

این شکایت براساس بررسی بیش از ٣٠٠ آگهی تبلیغاتی انجام شده است.

در آگهی‌های تبلیغاتی سری گوشی‌های گلکسی گواهینامه IP۶۸ ضدآب نمایش داده می‌شوند. این بدان معنا است که دستگاه‌های مذکور می‌توانند در عمق ١.٥متری آب به مدت ٣٠ دقیقه بمانند. اما ACCC اشاره می‌کند این گواهینامه شامل انواع مختلف آب نمی‌شود.

در حالی موضوع تبلیغات علیه سامسونگ مطرح شده که گلکسی فولد هم به تازگی معرفی و با مشکلاتی روبه‌رو شده به گونه‌ای که این کمپانی پس از به تعویق انداختن زمان عرضه نخستین گوشی تاشو‌اش، اعتراف کرد که برای معرفی و عرضه چنین محصول تازه‌ای عجله کرده است. بر این اساس سامسونگ حالا در شرایط بدی قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر یک ماه تا معرفی محصول جدید این برند به بازار زمان باقی مانده و سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از گلکسی نوت ۱۰ است.

 
مترجم : ساحره چمنی
مرجع : Engadget
کد مطلب : ۲۷۲۳۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما