۰
انجمن بلاکچین ایران اعلام کرد:

خاموشی دستگاه‌های ماینینگ در تابستان

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۸
خاموشی دستگاه‌های ماینینگ در تابستان
خاموشی دستگاه‌های ماینینگ در تابستان
 
آی‌تی‌من - در حالی که هر روز خبری از کشف و تعطیلی یک مزرعه جدید استخراج ارزهای مجازی منتشر می‌شود، انجمن بلاک‌چین ایران در بیانیه‌ای، حمله به این صنعت را بهانه‌ای برای توجیه مشکلات صنعت برق کشور دانست و از مسوولان خواست هرچه سریع‌تر قوانین مربوط به این حوزه را تصویب کند.

در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند، استخراج‌کنندگان رمز ارزها برای عبور از پیک مصرف برق در روزهای گرم تابستان، ماینرها را خاموش کردند.

در روزهای اخیر روند مصرف برق به دلیل بالا رفتن دمای هوا و استفاده از دستگاه‌های سرمازا رو به فزونی گذاشته که امکان دارد هموطنان ساکن در مناطقی که دمای هوا در آنجا افزایش زیادی یافته را در تامین برق دچار چالش کند. در این میان گسترش ناکافی صنعت برق، عدم توسعه نیروگاه‌ها و اتلاف بالای انرژی در خطوط انتقال نیز مشکلات را افزون کرده است.

بر این اساس، فعالان صنعت استخراج ارزهای دیجیتال با هدف کمک به عبور آسان از روزهای گرم سال و پیک مصرف برق اقدام به خاموش کردن ماینرهای خود (دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال) کرده‌اند.

اگرچه معتقدیم در اعلام سهم استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در بالا بردن مصرف برق کشور و احتمال قطع برق به علت فعالیت آنها اغراق شده اما با هدف جلوگیری از وارد آمدن کمترین فشار به هموطنان گرامی در فصل تابستان و در جهت همراهی با دولت و وزارت نیرو اعلام می‌کنیم که در ساعات اوج مصرف (از ساعت ۱۰ تا ۱۷ ) دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال خاموش می شود که این روند تا پایان روزهای گرم فصل تابستان ادامه می‌یابد.

البته باید یادآور شد در هفته‌های اخیر فعالان صنعت استخراج ارزهای دیجیتال که در شرایط سخت تحریم تلاش دارند با استفاده از فناوری‌های جدید برای کشور ارزآوری داشته باشند، مورد هجمه‌های ناعادلانه و غیرمنصفانه قرار گرفته‌اند.

گویا عده‌ای سعی دارند مقصری برای کمبود برق و ناتوانی در تامین پایدار انرژی در فصل تابستان پیدا کنند که امسال این قرعه به نام صنعت استخراج ارزهای دیجیتال افتاده است.

در روزهای گذشته شاهد اعلام آمار و ارقام عجیب درباره مصرف برق کشور توسط ماینرها بوده‌ایم که باور آن در ذهن هیچ فرد آگاه و مطلعی نمی‌گنجد. به عنوان مثال اعلام شد که مصرف برق کشور امسال به علت فعالیت استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال ۷ درصد رشد داشته که مشخص نیست این رقم، ‌چگونه و بر چه مبنایی محاسبه شده است.

در اینجا باید از اتهام‌زنندگان به فعالان استخراج ارزهای دیجیتال پرسید که شما ماینرها را به عنوان متهم افزایش شدید مصرف برق در تابستان امسال معرفی کرده‌اید اما مساله این است که این مشکل، همواره در روزهای گرم سال‌های گذشته نیز وجود داشته، پس مقصر مصرف بالای برق در آن سال‌ها چه کسی بوده است؟

صنعت استخراج ارزهای دیجیتال تنها دو سال است که در ایران رواج یافته اما مشکل مصرف بالا، کمبود و قطعی برق، مشکل دیرینه کشور در تابستان سال‌های متمادی بوده است.

پس به جای فرافکنی مشکلات صنعت برق و توسعه ناکافی این صنعت و اتلاف و هدر رفتن بالای انرژی باید به سراغ ریشه‌یابی درست و واقع بینانه این چالش رفت و راهکاری منطقی و پایدار برای رفع کمبود برق در فصل تابستان یافت که در غیر این صورت باید برای سال‌های آینده نیز متهمان جدیدی را برای کمبود برق در فصل تابستان پیدا کرد.

امیدواریم با خاموش کردن دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال در ساعات پیک مصرف برق، هم به عبور از روزهای گرم سال کمک شده باشد و هم بهانه از کسانی که با فناوری‌های جدید بیگانه بوده و ماینرها را مقصر افزایش مصرف برق معرفی کرده‌اند گرفته شود.

همچنین متذکر می‌شود صنعت نوپای استخراج ارزهای دیجیتال در کشور که امکان ارزآوری و تسهیل مبادلات مالی و تجاری خارجی در زمان تحریم‌های ظالمانه آمریکا را داراست نیاز به حمایت دارد.

نهادهای مسوول نیز لازم است که تعلل خود در صدور مجوز به فارم‌ها را کنار گذاشته و قوانین و مقررات لازم را سریع‌تر به تصویب برسانند تا زمینه گسترش این صنعت که کشور ما در آن به علت داشتن ذخایر عظیم انرژی، دارای مزیت نسبی است فراهم شود.»
 
 
کد مطلب : ۲۷۲۳۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما