۰

ثبت پتنت ساعت هوشمند IBM با قابلیت تبدیل به گوشی و تبلت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۸
ثبت پتنت ساعت هوشمند IBM با قابلیت تبدیل به گوشی و تبلت

آی‌تی‌من- با توجه به آنکه در چند سال اخیر رکود بی سابقه‌ای بازارهای جهانی فروش گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات همچون تبلت و لپ‌تاپ را فرا گرفته است، به نظر می‌رسد شرکت‌های توسعه دهنده و تولید کننده محصولات هوشمند به فناوری‌های نوین همچون گوشی‌های تاشو با صفحه نمایش انعطاف پذیر و سایر محصولات مشابه روی آورده‌اند.

بسیاری از شرکت‌ها از جمله سامسونگ، هواوی، موتورولا و سونی آمادگی خود را برای ساخت گوشی‌های تاشونده اعلام کرده‌اند و ظاهرا این تب به سایرین هم رسیده و در تلاش‌ هستند تا با طراحی و تولید محصولی تازه، جایگاهی را در بازار موبایل دنیا به خود اختصاص دهند.

بر این اساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده در BGR نشان می‌دهد که شرکت IBM به عنوان یکی از بزرگترین غول‌های فناوری در جهان پتنت جدیدی را به تازگی به ثبت رسانده که به واسطه آن یک ساعت هوشمند در مرحله اول تبدیل به یک گوشی هوشمند می‌شود و در مرحله دوم با باز شدن بخش دیگری از آن امکان تبدیل شده با تبلت را دارد.

این خبر که برای نخستین بار توسط سایت lets go digital منتشر شد، نشان می‌دهد که این شرکت تصمیم گرفته است تغییر و تحولات جدیدی را برای خود و همچنین کاربرانش به ارمغان بیاورد.

بر اساس تصاویر منتشر شده در این سایت به نظر می‌رسد که صفحه این ساعت هوشمند پس از یک مرحله باز شدن تبدیل به یک گوشی هوشمند می‌شود و در مرحله بعدی به صورت یک تبلت تمام صفحه با اندازه نمایشگر بزرگ‌تر در می‌آید. تفاوت بارز این ساعت هوشمند در ضخامت آن نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است و آن هم به دلیل جای دادن سه صفحه نمایش جداگانه در خود بوده که آن هم به دلیل امکان تبدیل شدن آن به گوشی و تبلت است.

با نگاه و بررسی بیشتر به تصاویر این ساعت هوشمند در زیر این دستگاه همچنین درگاه‌های اتصال به چشم می‌خورد.

این شرکت هنوز در مورد پتنت مذکور و سازوکار تا شدن صفحه‌های نمایش آن و تجربه رابط کاربری آن سخنی نگفته است اما به گفته کارشناسان و تحلیلگران انتظار نمی‌رود که این محصول در آینده‌ای نزدیک تولید و راهی بازار شود.

 
مرجع : TechRadar
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۴۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما