۰
گوگل منتشر کرد؛

اطلاعات تازه درباره استادیا

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳
انتشار اطلاعات تکمیلی درباره گوگل استادیا
انتشار اطلاعات تکمیلی درباره گوگل استادیا

آی‌تی‌من- بر اساس اطلاعات تازه‌ای که گوگل منتشر کرده، یکی از مساایلی که باعث سردرگمی کاربران می‌شد، پاسخ داده شده است. سوال این بود که اگر زمان اشتراک Stadis Pro به پایان برسد، چه می‌شود. استادیا پرو، سرویس اشتراک پرمیوم استکه شامل تعدادی از بازی‌ها می‌شود. گوگل اعلام کرده که اگر هزینه حق اشتراک این سرویس را نپردازید، میزان پیشرفت شما در بازی‌ها ذخیره می‌شود  و زمانی که اشتراک را تمدید کنید، می‌توانید بازی را از همان مرحله ادامه بدهید و مراحلی که آنلاک کرده‌اید و خریدهای دورن بازی که انجام‌ داده‌اید، برای شما در دسترس خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر به شبکه وای‌فای خانگی خود دسترسی نداشته باشید، همچنان می‌توانید از طریق اتصال یو‌اس‌بی کامپیوتر یا دستگاه‌های اندروید، از کنترلر استادیا استفاه کنید.

کنترلر استادیا برای راه‌اندازی از شبکه بلوتوث کم مصرف (BLE) استفاده می‌کند و سپس از طریق وای‌فای برای انجام بازی متصل می‌شود. شما می‌توانید این کنترلر را با کابل یو‌اس‌بی متصل به درگاه یو‌اس‌بی- نوع سی کنترلر به گوشی، تبلت یا کامپیوتر خود وصل کنید.

گوگل همچنین اعلام کرده که این کنترلر وقتی از طریق USB  متصل شود، مانند سایر تجهیزات ورودی HID عمل می‌کند، بنابراین می‌توانید آن را برای کنترل بازی‌ها روی سایر پلتفرم‌ها هم استفاده کنید.

براساس اطلاعاتی که گوگل منتشر کرده، می‌توانید تا 4 دسته کنترلر را به یک اکانت متصل کنید و از بازی‌های چندبازیگره با دوستان‌تان استفاده کنید.

اما از زمانی که هنوز عرضه استادیا در حد شایعه بود، شیوه انجام بازی‌های واقعیت مجازی از موضوعات مورد بحث درباره این سرویس بود. بازی‌های VR این روزها بیش از سایر بازی‌های ویدیویی مورد تقاضا هستند، به ویژه اینکه باید حداقل 90 فریم در ثانیه برای جلوگیری از سرگیجه کاربران در مورد آنها رعایت شود. حالا گوگل اعلام  کرده در حال حاضر برنامه‌ای برای پشتیبانی از بازی‌های واقعیت مجازی روی استادیا ندارد.

نکته دیگری که گوگل اعلام کرده این است که اگر یک بازی را خریداری کنید، اگر ناشر بازی تصمیم بگیرد که فروش آن بازی را متوقف کند، می‌توانید آن بازی را همچنان روی استادیا داشته باشید. به گفته گوگل، وقتی شما یک بازی را خریداری می‌کنید، حق بازی با آن را خواهید داشت. در آینده ممکن است بعضی بازی‌ها دیگر برای خریداری موجود نباشد؛ اما آنهایی که قبلا بازی را خریداری کرده‌اند، قادر به اجرای آن خواهند بود.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۴۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما