۰
برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از 27 تا 30 تیر

الکامپ 98 هوو پیدا کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۴
عکس تزیینی از نمایشگاه الکامپ
عکس تزیینی از نمایشگاه الکامپ

آی‌تی‌من- نمایشگاه الکامپ، به ویژه در سال‌های اخیر، رفته رفته به یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورمان تبدیل شده است.

این نمایشگاه که از 27 تا 30 تیرماه امسال، پنجمین سال متوالی از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار می‌شود، در سال گذشته تقریبا تمام فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران را به خود اختصاص داد.

این نمایشگاه با بخش‌های متنوعی که دارد، دربرگیرنده بخش عمده فعالان صنعت فاوا و استارتاپ‌های کشور است و امسال نیز با افزایش استقبال، باز هم چند سالن به آن افزوده شده است.

اما عجیب اینکه درست در همان روزهای نمایشگاه الکامپ 98، نمایشگاه دیگری با نام «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» از سوی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت تدارک دیده شده است.

برگزار کنندگان این نمایشگاه، به هم زمانی با الکامپ هم قناعت نداشتند و آن‌گونه که رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفته بود، یکی از سالن‌های اصلی الکامپ را هم برای غرفه‌های خود در نظر گرفته بودند.

هرچند که این مشکل حل شد و سالن 38A دوباره به الکامپ داده شد و قرار است شرکت‌های فعال در صنعت تولید و عرضه صندوق مکانیزه فروشگاهی در آن غرفه‌های خود را برپا کنند، اما همچنان دلیل هم‌زمانی این نمایشگاه با الکامپ مبهم است.

از سوی دیگر، شرکت‌های حاضر در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید هم آن‌چنان از نظر زمینه فعالیت با هم متفاوتند که مشخص نیست این نمایشگاه چه گروهی از بازدیدکنندگان تخصصی را هدف قرار داده است. شنیده‌ها حاکی است که در این نمایشگاه، شرکت‌های فولاد، کشتی‌سازی، باتری‌سازی، معدنی، لوازم خانگی، لوله‌سازی، بانک‌ها و صنایع سیمان همه و همه در کنار هم قرار گرفته‌اند.

البته اصغر مصاحب، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز این شنیده‌ها را تایید می‌کند. وی دیروز در خصوص نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، به شاتا گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تکیه بر توان داخلی و رونق تولید در سال 1398 و رفع نیازهای داخل با استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های تولید‌کنندگان و محققان کشور، وزارت صنعت ، معدن و تجارت، نسبت به برگزاری این نمایشگاه در 5 رشته لوازم خانگی، صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع معدنی و مخابرات اقدام کرده است.

جالب‌تر اینکه در این نمایشگاه، برخی اپراتورهای تلفن همراه نیز حضور دارند؛ در حالی که همین اپراتورها در نمایشگاه الکامپ نیز سالن اختصاصی خود را برپا خواهند کرد.

به نظر می‌رسد که برگزارکنندگان این نمایشگاه، روی مخاطبان الکامپ حساب باز کرده‌اند وگرنه هیچ دلیلی برای برگزاری چنین نمایشگاهی با بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور متصور نیست.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۴۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين