۰
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد:

صدور یک‌­روزه ضمانت­‌نامه‌­های بانکی برای شرکت­‌های دانش‌بنیان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۵
دکتر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی
دکتر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی

آی‌تی‌من- دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، در رویداد خوش ­آمدگویی شرکت­ های دانش ­بنیان جدید عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی باید به تامین مالی شرکت­ های دانش ­بنیان کمک کرده و فرآیند توسعه این شرکت­ها را به واسطه اینکه فعالیت­های آنها خاص است، تسهیل کند، چرا که در بسیاری از موارد توسعه این شرکت­ ها با ابزارهای رایج مالی در کشور امکان­ پذیر نخواهد بود، لذا فلسفه وجودی صندوق کمک به توسعه مالی این شرکت­ هاست.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی از لحاظ کمی و کیفی، دچار تغییرات جدی شد؛ از این­رو حمایت­ های مالی خوبی در بخش­های مختلف ایجاد شده است. به عنوان مثال ظرفیتی معادل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت­های کوچک­تر در حوزه تسهیلات صندوق­های پژوهش و فناوری ایجاد شده و برای شرکت­ های بزرگ­تر نیز در بحث کار با سیستم بانکی، ظرفیتی بیش از این ایجاد شده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با خدمات این صندوق، اظهار کرد: در بحث توانمندسازی، سرویس ­های متنوع و گوناگونی در صندوق برای شرکت­ ها وجود دارد که شرکت­ ها می ­توانند بر اساس نیاز خود از این خدمات استفاده کنند. علاوه بر این بحث جدید سرمایه­ گذاری نیز برای توسعه فعالیت­های شرکت­ های دانش ­بنیان در نظر گرفته شده است.

وحدت افزود: یکی از خدمات مهم صندوق بحث ضمانت­نامه است. ضمانت­نامه سرویسی است که شرکت­ ها به راحتی می­ توانند از آن استفاده کنند. به این صورت که یک بار حد اعتباری خود را مشخص کرده و بعد از آن یک­روزه این ضمانت­نامه­ های بانکی برای شرکت­ ها صادر می­ شود.

وی تسهیلات را یکی دیگر از حوزه­ های خدماتی صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و تصریح کرد: در حوزه تسهیلات، خدمات متنوعی مانند نمونه­‌سازی‌­های صنعتی، سرمایه در گردش و… در نظر گرفته شده که شرکت­ ها می­ توانند بر اساس نیاز خود از آنها استفاده کنند. در همین حوزه ظرفیت صندوق­ های پژوهش و فناوری و بانک­ ها افزایش یافته است، لذا پیشنهاد می­کنم شرکت­ها به این نهادها برای آشنایی بهتر با تسهیلات موجود، مراجعه کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، ادامه داد: صندوق در بخش توانمندسازی، از بحث­های متنوع آموزشی گرفته تا اعزام هیات­ های تجاری به کشورهای دیگر و حضور در نمایشگاه­ های داخلی و خارجی خدمات بلاعوض ارایه می­دهد؛ صندوق برای این حوزه تا ۹۰ درصد کمک هزینه در نظر گرفته است.

وحدت افزود: یکی از دلایل طولانی بودن فرآیندهای استفاده از خدمات صندوق مشکل عدم آشنایی متقابل میان صندوق و شرکت­ های دانش ­بنیان بود؛ لذا تصمیم گرفتیم در بسیاری از رویکردها و سیاست­ های صندوق تغییرات اساسی ایجاد کنیم که همین رویداد نتیجه نگاه جدید صندوق است، چرا که صندوق تصمیم گرفته است به سراغ شرکت­ها برود تا با معرفی خدمات صندوق به آنها، بتواند بهترین تاثیر را در این اکوسیستم داشته باشد.

وی خطاب به شرکت­ های دانش ­بنیان، عنوان کرد: شرکت­ها باید مطالبه ­گرانه با صندوق برخورد کنند و هر مورد و نیازی که احساس کردند را به صندوق اعلام کنند؛ چرا که صندوق تصمیم دارد هر نیازی که از جانب شرکت­ ها اعلام می­ شود -حتی یک شرکت را در دستور کار خود قرار داده و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق، متعلق به شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: خدمات متنوعی که در صندوق ارایه می‌شود برای استفاده این شرکت‌هاست، از همین ­رو تلاش کرده‌­ایم با توجه به حوزه­‌های فعالیت، اندازه و وضعیت مالی شرکت­ ها و شرایط حاکم بر کشور، سرویس ‌های متنوعی را طراحی کرده و در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم و امیدواریم که شرکت­ ها نیز واقع ­بینانه و با توجه به شرایط و وضعیت کاری خودشان از این خدمات استفاده کنند.

 
کد مطلب : ۲۷۲۴۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما